Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettfoder-mat
Läst 1154 ggr
Lollo86
0

Mat till GPs

jag undrar om någon har något bra recept som man kan ge till gpråttor? som man kan tillaga och sen frysa in. vore skoj med lite tips =) skönt att bara kunna ta upp mat ut frysen istället för att hålla på och göra massa ny, ofantasifull, mat varje dag till dem.

Ladyinred
0

jag ger samma till gp,n som till råttorna. en bas på olika rotfrukter (sweetpotatoes, potatis, morötter, kålrot och nåt mer om jag hittar) sen kokta grönsaker (broccli, blomkol, ärtor mm). Alltingen mixar jag allt eller så skär jag ner det i små bitar.

Häll upp det i tre högar och blanda med fisk, kykling och kött. En proteinkälla i varje. Så får djuren lite variation.

Ris ska man inte frysa. O pasta blir inge bra.

Lollo86
0

okej tack då ska jag testa det :D har lite dålig fantasi ibland :p

sussa08
0

Förlåt, jag älskar rubriken XD Jag tänker "GPS, dom går väl på el?"

Gah, hata dyslexi XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

zickan
0

#3 hahaha. Du är inte den ende som hajjar till och behöver läsa det mer än en gång. Samma sak när en kompis säger att mina pgs fick ungar i går.. Lixom, jaha har du handlat en ny gps. du har väl redan en i bilen.

Vi försökte på en mat tråd här inne men det dog ut lite.
Inne på råttor iFokus så finns det en mat tråd med ca 300 injlägg. Den brukar jag använda mig av när jag inte kan komma på något.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ladyinred
0

med brist på fantasi så kan det periodvis bli mycket kokt ägg till djuren, inte enbart ägg då, men det e lite olika hur många beståndsdelar deras mat består av. inte alltid man har så mycket hemma.

Lollo86
0

hahaha jag har inte dyslexi ;p blir ju bara a tt man skriver så ju! blir ni mer nöjda om jag skriver Gp´s ? ;P

Lollo86
0

#5 jo kokta ägg kan det bli en del av ibland =)

niffen
0

#6 Tror Sussa menade på hennes dyslexi i den meningen ;)

Lollo86
0

#8 jaha haha okej ;D