Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 4714 ggr
GucciDior
0

Exotiska djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar bara vilka djur som räknas som "exotiska"? Är det bara gnagare såsom ekorrar, gp-råttor osv? Jag har nämligen nyligen införskaffat mig en axolotl- vet inte riktigt om hon platsar som exotisk men vart platsar hon annars? :P För er som inte vet är det en slags vattensalamander som lever hela sitt liv, och förökar sig i yngelstadiet. Har för mig att ända ställerna dom lever fria på typ är två sjöar i mexiko. En axolotl har en otrolig läkeförmåga som gör att en förlorad kroppsdel växer ut igen, såsom ben, fingrar mm. Dom är tydligen väldigt vanliga i olika djurtester pga denna fantastiska förmågan. Dom lever i sötvattensaakvarium precis som fiskar. :) Slänger med en bild på Elliot :)

GucciDior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till .. :)

zickan
0

Fruktansvärt fina djur :-D. Det är tyvärr lite svårt det där. Var lite jobbigt att skaffa fram ett passande namn på sajten. Killen på iFokus som jag pratade med ville hellst ha detta namn när jag ville ha uddadjur eller exotiskadäggdjur.
Exotiskadjur är ju kategorin på allt ifrån början när de kom till Sverige :-/
Men planen var det du raddade upp. De exotiska djuren som har päls typ.

Akvariefiskar har axlot också. De kan nog ge mer info också.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

niffen
0

Vi delar axolotl lite med akvariefisk, så de hör hemma både här och där :)

Wassago
0

Annars tror jag nog att axeloten hör hemma mest i rif, visserligen ingen reptil, men dock en herptil! men det e bara om man ska vara petig! Skrattande Ä skall man vara ännu petigare e det ingen vattensalamander heller, då de flesta axeloter e Tigersalamandern som fastnat i yngelstadiet och lever hela sitt liv i det stadiet och kan även föröka sej som nämdes här ovan. Tigersalamandern är annars landlevande. Sen händer det givetvis åxå att andra arter "fastnar" i yngelstadiet å går under benämningen axelot.

Väl mött//I

GucciDior
0

Haha, okej var bara nyfiken. Axolotlar är udda och samtidigt väldigt intressanta djur, personligen tycker jag att dom är roligare än fiskar. Lite svårt att veta vart dom hör till. Har läst att det är en slags mullvadssalamander som är väldigt nära släkt med tigersalamandern typ. Konstig djur detdär ;)

zickan
0

Ja de är roliga djur. Lite mer än en fisk. Min kompis är galen i dom. Jag skulle gärna vilja ha. Men jag tror det blir stopp där. Så sjukt tråkigt att rengöra akvarium med vatten. Hellre 10 rejält smuttsiga råttburar.. ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wassago
0

Själv tycker jag dom e lite groteska.. Men smaken e ju som bekant som baken..Glad

Salladshataren
0

Jag har läst att axeloten är utrotningshotad?

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

GucciDior
0

#8 Man får inte längre fånga in fria axolotlar men de som säljs här är framavlade i fångenskap och när deras förföräldrar fångades var det tillåtet. Så det är alltså tillåtet att ha sådana som är uppfödda i fångenskap men man får inte fånga vilda och ha i akvarium. :P