Gphona säljes/omplaceras
Jag känner tyvärr för att omplacera min tjej Mallory nu. Anledningen är den att hon inte går ihop med mina två andra gps, då hon biter dom massa när man har dom tillsammans. det gick bra i början men det är nu dom senaste månaderna som hon blivit mer aggressiv omkring dem. hon trivs bättre själv.
Hon är rätt rädd av sig så det går inte så bra att hålla i henne, och hon är svår att fånga in när hon ska in i buren igen.
Sen är det tiden som är jobbig också. det tar mycket tid när man först ska ha ut tamråttorna, och sen gpråttorna olika gånger. jag jobbar 5-skift så ibland så jobbar jag väldigt mycket under två veckor, men sen efter det så blir det finperiod.
Jag känner att hon förtjänar ett hem där någon bryr sig mest om henne och kan ta sig tid att få henne hanterbar, att hon får ett lyckligt liv! Jag har inte överdrivet stor bur heller nu bara för att jag var tvungen att sära på dom, så jag satt ett galler i mitten av buren. Jag har tyvärr inte pengar nu till att köpa en större bur.
Mallory blir två år den 1a april (eller om det är 1a maj jag kommer inte riktigt ihåg för jag har inte stamtavlan här just nu men ska fixa den i veckan om jag hinner). Hon kommer från uppfödaren Marie Westergren, REDRUM"/Grand_prix.
Hon har också fått en kull på fyra ungar (Bilbo, Lava, Sture och Ronja. Lava har tyvärr gått bort och bilbo och sture vet jag inte hur det är med. försöker få tag på ägarna)
Jag har skrivit längt upp säljes/omplacera för att jag ser hellre att hon kommer till ett hem där folk är vana vid gpråttor, så då kan jag ge bort henne. kommer inte ge bort henne till någon som aldrig haft gpråttor innan.
Jag bor i Fagersta, Västmanland. Transportbur medföljer och såklart stamtavla.
hmm så där är det nånting som jag har glömt nu?
putt
jag har en lista på intresserade. mailar över deras kontakt uppgifter så fort jag kommer hem
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack så mycket! Är det folk som har erfarenhet av gpråttor?
sorry mitt internet är så illa just nu.
ena personen är hon i skåne som hade alfons som gick bort nu nyligen. skulle tagit en av mig men jag hittar inge transport.
sedan vet jag inte. har inte kollat vad de andra egentligen kan
Vill råttfolk ha en GP så kikar de nog in här ;)
Zoonen kan nog vara värt att annonsera på dock, om du inte gjort det redan :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Ja just ja zoonen hade jag glömt bort ju! ska sätta in annons där också då =) fast jag gör det senare för nu ska jag sova.
PUTT
Puttar.. Hur går det?
Jo Hon tjejen som hade Alfons ska få ta över mallory =) trodde ju hon ville ha en tam från början så därför frågade jag aldrig henne. men hon svarade på min annons på zoonen så i morgon åker jag till gbg å lämnar henne =) känns skönt!
Vad kul att det har löst sig för både er.
Ja verkligen! Mallory kommer få det så mycket bättre där! hon behöver nån som bara lägger energi på henne =)