Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 3077 ggr
Catta89
0

Kattklösträd till chinchillor??

Hej, Undrar om man kan använda klöspelare (stora) till chinchillor? Eller kan tyget på dom va farligt för chinchillorna? Annars om man tar bort det?

Fick tanken innan , har nämligen båda katt och chinchillor och har precis beställt et klösträd från golv till tak och kom och tänka på att chinchillorna kanske skulle uppskatta ett sådant.

Någo som vet?

zickan
0

bra fråga. skulle tro att det inte är någon fara men vågar inte säga hundra.

jag hade tyg hängmattor i buren till mina chillor. och det gick ju bra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nextopia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har använt de till chillor, korrar, råtter , kottar ,  katter, hundar , leggisar, ormar …

Med gnagare har de hänt att de rivit sönder tyget eller så har tyget blivit ohygieniskt om djuren ej varit pott tränade .

På vissa kattpelare kan gnagare slipa ner sina klor vilket är ett mer naturligt sätt än klippas.

Jätte snyggt att ha som inredning och rolig aktivering för djur.

Kör på.

( om du köper utomlands kolla upp så de använder godkända material för djur tex limmet )

Tips: Billiga katt träd: http://www.tradera.com/KATT-KLOSMOBEL-KLOSTRAD----KOP-NU-FRAKTFRITT-auktion_81037233

Catta89
0

Okej :)

#2 Har faktiskt beställt ett sånt klösträd på bilden idag :) Kommer hem om ca 4 veckor Skrattande

Kan knappt vänta för jag vet att min lilla misse kommer ÄLSKA det :P Därför jag kom och tänka på om det skulle va något för chinchillorna med :)

Catta89
0

Nej, sorry nu ljög jagSkäms

HAde tänkt köpa den modellen först men ändrade mej och valde en annan modell sen ..

Kan se om jag hittar en bild på den jag köpte :)

Catta89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna köpte jag istället!

Kostade 1500:- med gratis leverans hem till dörren , helt okej tycker jag :)

niffen
0

Inte så farligt pris! Håll koll bara så dom inte kissar ner det allt för mycket, luktar ju ganska lätt iom att det bara är spånskivor under klädseln!
Om man har ork kan man ju dock byta klädsel efter ett tag, eller göra en uppsättning som man sätter över orginalet. ;)
Vääääldigt jobbigt dock, antar jag, med en så stor ställning! :P

Catta89
0

#6 Just det trädet är till min katt :)

Men får bli ett träd till chillorna i framtiden :D

zickan
0

Vill också ha roliga ställningar. Ska införskaffa senare när jag har råd.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
0

Chinchillor brukar sällan kissa på mjuka ytor, så ett sådant träd borde fungera. Om man har sina chillor ute och har burdörren öppen så hoppar de i stort sett alltid in i buren för att kissa också. Däremot kan de gärna sätta sig och tugga i sig trådar som kan fastna i magsäcken och ställa till saker så det bör man ha koll på istället.