Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: burar-bostad-byggen
Läst 5970 ggr
smurfan-13
0

Företag som bygger terrarier på beställning?

Har ni nån länk till bra (billiga?) företag som bygger terrarier i glas/metall för en bra peng?

Blev ju inget köp för oss, då vi inte skulle få in det terrariet vi tittat på genom dörren. Men suget väcktes ju till liv och jag har inte lyckats hitta nån butik som säljer terrarier m de mått jag är sugen på.

Littlem
0

Har du kikat på blocket?  Sen är ännu ett tips att lägga ut en annons på tex repti. Då kanske nån i närheten av dig kan bygga ihop ett terrarie åt dig. Lättare om du säger vart i landet du bor med :)

smurfan-13
0

Jag bor i linköping, men här i trakterna har jag inte hittat något, så jag vill veta vad som finns över hela landet just nu. Hellre en som ligger 30 mil bort än ingen alls ;)

Självklart tittar jag på blocket, men jag vill som sagt ha ett som uppfyller lita andra krav än vad de som normalt används till reptiler gör.

AndreasS
0

#2 Vad för krav ställer du som inte reptil folket ställer? Bara nyfiken.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

niffen
0

#3  Tror lite att Smurfan menar t.ex. att ventilationen på reptilterrarier inte är det samma som krävs för degusar, som hon ska ha i terrariet.

AndreasS
0

#4 Ok.

Men min erfarenhet av begagnade terrarium är att det är dyrt, Själv har jag haft turen och fått nys på billiga. Men när man kikar som t.ex på blocket så finns det enligt min mening som tar hutlöst betalt för ett begagnat terrarium.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Caspia
0

I min hemort tillverkar glasmästaren akvarium och terrarium. Har dock inte minsta aning om vad det kostar men det är ju gratis att fråga.

Envishet och drömmar

zickan
0

bästa är att leta på repti.net
sök på google efter terrarie byggarna. minns dock inte var de fanns.

dyraste terrariumet jag någonsin köpt var ett helt nytt glas terrarium med måtten 120*120*63 i tjock glas med bra ventilation. Köpte två st för 4000(2000st)
Skulle aldrig betala mer för ett terrarium än 2000.

Verkar som om jag haft rätt tur med terrarium. Hittat mycket billigt och kul. Det jag har nu som är det ende stora jag inte sålde innan flytten är ett snyggt byggt hörn terrarium med bänk.  Lite inbyggda finesser, fullt inrett och en kungspyton medföljde för 700:-

Det jag har mössen i fick jag gratis med saker.

Allt jag köpt har jag sålt lika billigt igen. Mitt nya 500l akvarium skänkte jag till en omplacerings förening.
Lite synd att jag inte har några kvar nu som är lite större. Har typ bara en mellan exo terra. Lite slitet men helt och funkar. bergsbakgrunden finns inte kvar.

kan du hämta i sthlm så har jag lite tips.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

smurfan-13
0

Terrariebyggarna verkar inte bygga helt i glas/metall tyvärr. :( Det är INTE aktuellt med material som kan gnagas på, för då kan vi lika gärna ha den nygga buren vi har nu. Annars så finns ju de allldeles i närheten.

Jag vill oxå ha tur och hitta ett billigt! Gjorde ju det, men tyvärr var det ju FÖR stort, gick helt enkelt inte in genom dörren. :(

zickan
0

Vilka områden kan du tänka dig att hitta ett terrarium i och vad är max måtten och vad ligger ca budgeten på?

Jag har tyvärr kommit ifrån reptil världen lite pga min mysko allergi för syrsor och mask etc. Men har annars ännu rätt bra kontakter. Dock speciellt i sthlm. Skulle säkert kunna hitta eller be en kompis bygga åt dig.
Men då sthlm som sagt. Isf kan du pma över ungefär mått så kan jag be om prisförslag eller se vad som finns begagnat på utförsäljning.

Skulle inte kunna funka med ett stort akvarium då med ett lock över?. det finns ju lite mer utav på blocket.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fireant
0

TJENA..

KOLLA PÅ REPTI.NET..

DET FINNS EN KILLE DÄR SOM HETER TIM80..

LYCKA TILL..