Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettavel-uppfödare
Läst 1418 ggr
Mikaela_B
0

pressentation av mig

Jag tänkte att jag får väl pressentera mig själv lite alltid kul att veta vem man har med att göra och vad folk sysslar med.

Mikaela var mitt namn, bor i Göteborg ch är 19 år.

Jag är Sajtvärd för Igelkott.ifokus och ar ett brinnande intresse
för just tam igelkottar.
Födder upp Afrikanska pygmeigekottar och driver även omplacering för tamigelkottar de vill säga även för Egyptiska.

Utbldad djurvårdare som för tillfället är arbetslös men som
jobbar enbart extra lite då och då.
Skall börja studera lite igen nu till hösten, så får man väl
se hur långt man kommer.

Jag lider av ångetssjukdom och deprisioner sedan några år
tillbaka. även ADHD och sedan fortsätter listan, man kan väl säga att på papper så står de att jag inte är normal, men vem vill vara det?!

djuren är ju klart mitt liv, och det strosar runt en hel del
djur av alla olika slag här hemma, djur p 4 ben, djur som krälar
och djur som kan flyga etc, ja de finns inga gränser ;)

Så har ni frågor om igelottar så finns jag inne på igelkott.ifokus men eftersom att dom går in under exotiska så tror jag inte Zickan säger nej till någon enstaka konversation om igelkottar heller här ;) Vet ju att hon är frälst då hon har 2 från mig ;) haha…

Det var lite om mig =)

Ha en trevlig dag

www.blueberryhedgehogs.com

Zsarorna
0

Hola gorgonzola!

(¯`°•.¸ ?Sara & Zarah? ¸.•°´¯) 

Vi är ett par på 23 samt 24 år!

Vi gillar också djur, särskilt exotiska och speciella djur. Inte för att vi letar efter "konstiga" djur utan för att vi råkar alltid bli kära och klicka i de specialla djuren. Det behöver nödvändigtvis inte innebära en ovanlig art eller ras utan mer personlighetsdrag som gör djuret speciellt.

Beskrivning av resten av Zsarornas gäng: 

Winnie som apporterar sitt mjukisdjur, hon är en katt som är bästis med Falcon, som är en hund som stryker sig på ens ben när han känner sig lite extra kärleksfull. Sen har vi vår groda som är besatt av Sara, han stirrar på henne så fort han får syn på henne och simmar gärna efter henne om hon går förbi akvariumet. Sen har vi fish som sover sidleds i armhålan på hans stora skeppsbrutna Buddha, vi har även en algätare som inte äter alger och tre snäckor som äter sallad och päron samt en Martin som tycker om tonfisk hans matte Zarah.

Det var lite om oss, för mer info gå in på vår sida och vänta in publiceringen av vår hemsida som kommer inom kort!

zickan
0

vad skoj att få veta lite mer om personerna bakom nick namnen :-D

Iof så vet jag vem mikaela är :-P.. rätt imponerande att vi ännu är sams. två personer med adhd brukar sällan gå så bra ihop.
Har två underbara kottar som är från mikaela. inte hon som fött upp men det är hon som tagit hand om dom en längre tid.

alltid kul med personer som brinner för sitt intresse och som inte tröttar efter ett halvår och lägger ned.
får skriva hur mycket ni vill om igelkott här inne men bäst svar kommer från mikaela och hennes iFokus sida.
jag läser som en tossa men det är mycket att memorera på en gång. kommer ju alltid ny info också  om igelkottar

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

AndreasS
0

Vem är då jag, AndreasS?

Man brukar ju säga den nakne kocken, men jag är den galne kocken!

Namn : Andréas Sandberg

Jag är Sajtvärd för Reptiler iFokus
och är även Medarbetare på Hockey iFokus.

Ålder : Född 1974 en solig 30:e Juni kl. 14.00 på Västerås BB

Bor : Västerås med min sambo Tanja (Pimu på iFokus) och våra 3 barn Jennie född -97 (Jejje97 på iFokus),
William född -99 (WRE99 på iFokus) och Elias född -04.

Intressen : Familjen, vännerna, datorer, Webbdesign, matlagning, reptiler, bandy och har också börjat intresserat mig för möss.  

Yrke : Utbildad A´la Carte kock, har jobbat som kock i 13 år och har även jobbat inom lantbruk  med hästar och som ventilations montör. Driver också en hobbyverksamhet inom webbdesign på min fritid,
där jag hjälper privatpersoner, föreningar samt mindre företag med deras hemsidor.

Gör just nu : Söker med ljus och lyckta arbete som kock.
Vi har här hemma följande djur i vårat Zoo :

Min sambo Pimu har 20-talet möss (uppfödning med stamtavla och registrerade i SVEMUS i mindre skala, inte som reptilföda).
1.1 Katter : Zimba, Kiara
1.0 Pogona vitticeps (Skäggagam) : Neo
0.1 Panterophis guttutus guttutus fd.Elaphe guttata (Majsorm) : April
2 st Vinbergssnäckor ( Homer & Marge )

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Molle08
0

Hej!

Jag ska berätta lite om mig själv och vem jag är.. Är inte så seriöst på att skriva presentationer själv.

Namn: Annie Storm

Bor: I gnällbältet Örebro, ensamstående i en tvåa med djuren som sambos. Har en partner relation i Sthlm.

Ålder: Blev 24 år idag den 9/11

Gör och sysslar med:

Är tyvärr arbetslös men ska praktiktera på en caféria för att göra något än att sitta tråkigt här hemma. Har yrkesutbildning  som djurvårdare.. tog examen 2005.. Gör och är aktiv som Medarbetare här på sajten Exo.djur tillsammans med Zickan och de andra medarbetarna.

Nog om mig.. och nu återgår jag och babblar om mina sambos..

1 siames

1 brown agouti hooded

2 svart eubk rex

Så fin blandning drös av hanar.

2 Marsvintjejer

Molly och Mimmi

Kommande:

1 chocolate eubk rex

1  agout eubk rex

Underbara töser

mix av korvar "råttor"