Tama rävar på gotland
På våran sommarstuga ute på kyllaj (gotland) dök det i somras upp två räv ungar med sin mamma.
Ungarna kom försiktig fram med en gång. Men mamman håller sig en bit bort och kollar mest in.
Ju mer mina föräldrar varit på stugan destu tamare har ungarna blivit. Nu går de att mata ur händerna utan att de skyggar bort.
kommer in i stugan och snor skor för att släpa ut i buskarna och leka med. Pappa hade fyllt en spayflaska med vatten som han ställde ned kort stund för att sedan finna totalt borta. Hittades inne i buskarna dagen efter.
Nu senast så hade mamma sällskap när hon stod och rensare svamp ute. Ena räv ungen satt bredvid henne, jätte nyfiken på allt rens som hon tappade på marken.
Det kortet som togs där när räv ungen sitter fint bredvid henne är ännu inte framkallad. Men kommer kasta upp den så fort jag får tag i en kopia :-D
Här är iaf lite av de första bilderna som togs runt våran sommarstuga år 2008 ;-)
Alla bilder har jag tagit kort via digitalkamera på framkallade vanliga foton.
Nu får vi hoppas att dessa rävar har charmat sig in i lilla semesterbyn. Risken finns att de försvinner till rävjakten som de flesta gör :-(
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Sista bilden jag har just nu. Förhoppningsvis hinner jag ta kort på flera redan tagna kort.
Kanske hinner åka ut till stugan själv innan jag åker hem ifrån gotland. Vore härligt att få se en räv på nära håll. Och kanske även kunna mata den med en köttbit. Vore en rejäl känsla :-D
Grannarna som bor där ute lägger ut mat till dom och handmatar när de vågar sig fram.

De är ju helt underbara!! Vilka små tuffa busfrön!
Gud så coolt! Skulle också vela vara så nära ett sånt djur… På mitt landställe flyger fiskmåsarna in i huset och käkar ut händerna. Sitter på diskbänken och äter det man inte vill ha ner i maten :P
Men fiskmåsar är ju inte så blyga heller, hehe. ;)
:-)