sälja fåglar
Hade gärna men de är tyvärr för skrikiga för mig.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
aah okey.. är som sagt inte dags att sälja dom än.. men har börjat fundera på pris å sånt
är det inte så kallade love birds? för de e dyrare än vad du köpte dom för. Har för mig jag sett en del annonser o då ligger de på drygt 500 kr.
jo de är det… jasså? köpte dom på en djuraffär, där kostade dom ca 250 st.
#4 Alla tar olika priser på sina fåglar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
# 5 ja de va de jag tänkte på. men jag undrarde bara vad som var ett rimligt pris… vet som sagt inte om jag ska sälja eller inte.. men får se vad som händer nästa år =)

Uppfödaren jag köpte mors Lovie ifrån tog 400 kronor för sina ungar.
okey så man kan ta mellan 200-500 för 1 unge? men eftesom mina har bildat par vill jag inte sära på dom. liksom ger man dom ingen möjlighet att häcka så är det ju ingen fara att dom är ett par fast dom är syskon.
**
så jag kan sälja båda för 800 kr**? är det ett rimligt pris?. Bur/tillbehör följer ej med.
Ju dyrare man funderar att sälja dom för ju svårare kommer man att få de sålda.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Fast om de redan hunnit fylla 1 år så lär de väl knappast kosta lika mycket som ungar gör..?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#9 är ju de jag försöker få hjälp med.. vilket pris som är rimligt för två st.
Eftersom de är ett måste på dom två, och eftersom dom inte är ungar tycker jag att 800 är lite för mycket. Runt 600 max, om du inte hittar någon bra som är villig att betala mer. Men som sagt, att dom redan bildat par och att man inte har något val måste du ta hänsyn till… ;)
Hur fort man behöver hitta hem till dom är vad man borde ta i pris.
Vill man sedan veta vad ett djur ligger på just nu så kan man blocket, eniro kolla lite för att få ett hum på vad man kan ta just nu.
Priser går väldigt upp och ned. För ett halv år sedan så var det bortskänkes men tycker att priserna börjar stiga igen.
Med vuxna djur så brukar det vara halva priset inköps för allt. Men som sagt. hänger mycket på vad folk vill betala.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
# 12 sa inte att jag skulle ta 800 hundra för dom, hade från början tänkt mig kring 200 eftersom dom är ett år och man inte får med ngt till dem.
# 13 jo har kollat runt på blocket lite granna å så…
denna tråd kan låsas nu, eftersom jag fått olika svar nu så de är bara att tänkna igenom saken nu ^^