Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettgambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 1278 ggr
zickan
0

gp säkra rum

Frågan skrevs i "Jag får panik.. han är aldrig tyst"
GIssar att detta kan skapa en ny konversation och skapar därför en egen tråd. :-)

"Dum fråga kanske, men det går inte att gpsäkra ett rum på samma sätt som man illersäkrar? att man tar bort allt som är farligt för djuret. Nu förstår jag att det kanske är svårt när dem tuggar på väggarna. Men det går inte att sätta upp en valphage med en massa aktivering möjligheter i? eller att inreda en del av badrummet? nu kan jag inget om gpråttor, men blev bara nyfiken. hoppas det är okej med mina frågor. Mvh/Cecilia & 5 illrar.."

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

niffen
0

*putt*

zickan
0

Ingen som har lite smarta tips på att gp(djur) säkra ett rum.

Det viktigaste jag kan komma på är att ha koll på sladdarna så de sitter utom räckhåll. Eller kanske köpa en sladdhållare på ikea. Rätt tjock plast fodral som skyddar lite iaf.

Öppna fönster är kanske inget man behöver oroa sig nu under vintern med. Men alltid bra att ha i tankarna.

Gp råttor verkar ha en förkärlek till blommkrukor. Speciellt när man inte är i närheten. Bra att låsa in blommor man inte vill ha urgrävda eller på golvet.
Mina ekorrar sitter även och tuggar på mina kaktusar. Just den är inte giftig.
Men har ni koll på så erat djur inte äter en massa farliga saker så som växter?

Vad med är bra att tänka på.. kom igen nu. Ge mig lite info så gör jag om allt till en artikel ;-)

gulzebra
0

Har man inte barnsäkra kontakter så lär väl en propp till de (om det ens heter propp, hjärnan står still just nu) som inte används vara bra iaf. Visserligen troligen inte nödvändigt men iaf, skadar inte att vara på säkra sidan :)

En sluss kan ju vara bra också om GPn kan ta sig fram till ytterdörr/balkongdörr. Ska själv bygga slussar nu när jag ska skaffa kanin som blir frigående, så jag kan gå in och ut utan att hon rymmer. I mitt fall kommer ena slussen dessutom skydda alla sladdar i hela lägenheten förutom dammsugarens, så det blir 2 flugor i en smäll ^^
Menar inte värsta jättebygget utan bara några träskivor eller så, borde ju funka för GP. Så pass att de helt enkelt inte kan hoppa över.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ladyinred
0

då måste det vara en hög grind för min hoppar upp på elementen utan problem… ingen planka som man kan kliva över. (har för korta ben :P)

zickan
0

Jag har 110cm slät trä planka men den hoppar alva bara över

gulzebra
0

Då får man bygga högt ^^ Om man nu vill ha sånt öht :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram