Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1052 ggr
jessi_twini
0

Någon som vet?

Om det finns någon som tar emot exotiska djur? :D

Typ som råtthjälpen fast med andra djur ;)

RThink
0

Fanns en kille för nått år sedan på blocket /zoonen/ repti som utgav sig för att vara speciallist på exotiska djur och då tog emot omplacerings djur, men i slut ändan visade det sig vara en psyk sjuk man med stora ekonomiska skulder och han hotade med att avliva en egyptisk igelkott med yxa ist för skänka bort den om han inte fick betalt ….

Sen har ju både jag - Rthink och zickan varit aktiva med att ta emot exotsiak djur som inte kan stanna kvar hos sika ägare, mikaela har specielliserat sig på igelkottar, marie- redrum är oxå en duktig- mycket duktig tjej som har stora kunskaper och ställer ofta upp om djuren behöver omplaceras …

Men i övrigt är de ofta till djurparker  man vänder sig för att omplacera exotiska djur. Oftast oxå de bästa alternativet eftersom de ofta är bristande kunskap och utrymme som är anledningen till att exotiska djur omplaceras.

De flesta " djur omplacerings hemmen " tar emot exotiska djur, men saknar ofta kunskaper om djuren och då kontaktar oss, folk de känner till, hittar på nätet - eller djurparker

Amazonia
0

Det är mycket sällan djurparker tar emot djur från privatpersoner. Speciellt inte omplaceringsdjur.

/ Micke Amazonia

RThink
0

Skansen har tagit imot flera gp, 13 -linjerade ekorrar, ödlor, ormar … Fåglar …

Borås tropik hus tar emot mest reptiler men även exotiska djur / fåglar  både ofrivilligt och frivilligt - Tessan som äger Borås tropik har ett stort kontakt nät och kan vidare förmedla till kunninga personer djur.

Parken zoo har tagit emot näsbjörnar, apor, och div reptiler.

Nu ska man inte ta givet att de "vill " ta emot djur speciellt inte om de redan har den arten, men man kan alltid fråga ..  Men ja de tar säkert inte emot skadade , ovårdade djur alls.

Sen är de ju tyvärr väldigt ofta många som "smuglar" in tex. vatten sköldpaddor till djurparkenas dammer  och plötsligt har de 100 skalisar ist för 10 :-)

zickan
0

Man kan alltid ringa och fråga. Jag ställer upp på det jag kan eller försöker hjälpa till att hitta annat hem om jag inte kan hjälpa till själv.
Hänger mycket på djuret också. Kräver ju att man själv vet hur de ska tas om hand ;-). Även ekonomin för ev veterinär.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.