Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 740 ggr
ParaKiss
0

fina chinchillor omplaceras

3 st fina chinchillor söker efter nya, kärleksfulla och livslånga hem. Med god omvårdnad och bra skötsel.
Dem finns i Lilla Skagans Omplaceringshem.

Nova

Djur/Ras: chinchilla

Ålder/Född: 061124

Kön: tjej

Färg/Teckning: black velvet

Stamtavla/Registrerad: ja, svenska chinchilla avels förening

Temperament/Personlighet: dominat, underbar

Jourhemmets komentar om chinchillan: Hon är verkligen jättefin och trevlig men är väl inte överförtjust i att bli utplockade direkt. - Hon är tovig i pälsen för hon rök ihop med någon chilla förut säger förre ägaren. Kan alltså inte ställas ut. (inte för att jag ser nått fult, men det är väl så) - Fortfarande skygg och tillbakadragen.

Övrigt: Ej för avel. Gå som sällskap. Gärna till någon med tidigare erfarenhet/kunskaper utav chinchillor. Novas bur och Rocks bur sitter ihop! (hemma bygge). Om du vill köpa med buren så måste båda flytta till ett o samma hem. Om den ena inte hinner flytta tidigare utan bur.
Finns i Iggesund/Hudiksvall

Pris: 480 kr

Rock

Djur/Ras: chinchilla

Ålder/Född: 060917

Kön: kille

Färg/Teckning: brun ebony

Stamtavla/Registrerad: ja, svenska chinchilla avels förening

Temperament/Personlighet: mysig, står lägst i rang här hemma.

Jourhemmets komentar om chinchillan: Han är jätte trevlig att hålla i. Men inte lätt att ta upp. Skygg. Men går säkert att ordna om han får stadga sig någon stans.

Övrigt: Ej för avel. Gå som sällskap. Gärna till någon med tidigare erfarenhet/kunskaper utav chinchillor. Novas bur och Rocks bur sitter ihop! (hemma bygge). Om du vill köpa med buren så måste båda flytta till ett o samma hem. Om den ena inte hinner flytta tidigare utan bur.

Pris: 480kr

Stitch

Djur/Ras: chinhilla

Ålder/Född: vet ej

Kön: kille

Färg/Teckning: standard grå

Stamtavla/Registrerad: nej

Temperament/Personlighet: speciell kille som vet vad han vill.

Jourhemmets komentar om chinchillan: Betydligt lättare att hantera än dem andra.

Övrigt: Ej för avel. Gå som sällskap. Gärna till någon med tidigare erfarenhet/kunskaper utav chinchillor.

Pris: 450 kr

För mera info eller bilder.

Kolla in våran tillfälliga hemsida så länge eller mejla oss.

Tillfälliga hemsidan: www.freewebs.com/lillaskagan
(hemsidan som byggs upp: www.omplaceringsdjur.se)

E-mail: lillaskagan@hotmail.com

UlrikaD
0

Tittade på er hemsida, tyckte det såg ut som Rock var en Atlantis-chinchilla. Vet inte om det är så, men undrar bara om de som har stamtavla ifall uppfödaren har blivit tillfrågad ifall hon vill ha dem tillbaka.

Marina
0

Jag har ett chinchillaforum du kan testa att lägga ut annonsen där och se om någon är intresserad om du vill.

www.chinchilla.egetforum.se

ParaKiss
0

#1 Okey. hmm. jadu. Jag har ingen större kunskap om chilor så jag vet inte jag,

vet inte om förra ägaren har kontaktat uppfödaren. Men kanske man ska kolla upp det. man vet ju aldrig. Ska kolla upp det.

#2 Har nu blivit medlem där (=

UlrikaD
0

Kollade igenom gamla trådar på chillaforumet nu, och de har redan legat uppe där. Ligger en tråd under säljes som heter "Måste bort nu!" Det var flera som erbjöd sig att ta hand om dem men ägaren kunde inte hjälpa till på något sätt med transport. Hon sa att hon hade tagit kontakt med Atlantis där två av chillorna kom ifrån, men man vet ju tyvärr aldrig.