Symposium 27/ 9 2008
Stockholm Symposium 2008
Lördagen 27:e september
Råstaparkshallen, Sjövägen 58, Solna
Den 27 september 2008 är det dags för Stockholm Symposium 2008.
Nu är det hög tid att boka sin plats på symposiet
http://www.sthlm-herp.net/symposium/index.html
Även om det är större utbud av reptiler på denna mässa kan man ibland hitta ett o annat exotiskt djur, mest dock snäckor och insekter.
Glömde lite bra info:
ÖVERNATTNING:
Olika alternativ på övernattningsmöjligheter:
Accome Solna från 650kr
tel: 08-7057100
Hotell Sundbyberg från 875kr
tel: 08-294280
Scandic Hotel Järva Krog från 790kr
tel: 08-51734500
Solna Hotell & Vandrarhem från 160kr
tel: 08-51481550
Det får inte finnas gnagare eller exotiskadjur på denna mässa om nu inte de ändrat reglerna. Men det ende man kan hitta där är reptiler, spindlar, snäckor, fiskar och liknande djur. Har man tur kommer däremot en väldigt rolig växt säljare dyka upp. De är nästan alltid på denna mässa och gör hela vistelsen till det roligaste(för min del).
RT..kanske kan komma på vad de heter?. växter och sånt. allt från kött ätande till kaktus. de har en hemsida som kan kan beställa i förväg på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Brutala blommor är de nog osm du tänker på, de har butik utanför örebro och reser på expeditioner över hela världen, jätte trevliga :-)
#2 Men det är ju inte bara gnagare som är exotiska djur ;-) Skrev i första inlägget att man mest hittar insekter och snäckor på sin höjd, men jag har haft tur att hitta både minimöss och sorkar på de mässorna ( fast de va på den gamla goda tiden när reglerna va mildare för mässdjur) Övrigt, mässorna börjat tappa standard nuförtiden radvis med normalfärgade majsormar e allt för vanlig syn, MEN många av reptilägarna är oväntat kunniga på exotiska däggdjur och insekter..
Ja precis det var dom jag menade. De är allti på solna mässan. Speciellt denna nu i slutet på sommaren. Då har de väldigt mycket som drar ögonen åt sig vare sig man är intresserad eller inte.
Ja de flesta mässor börjar bli tråkiga. Filllipstad verkar helt nerlagt. Solna har slutat helt med annat än reptiler och vanligare djur som man ser på alla mässor. Samt att solna har mycket dyra djur pga snygga färg varianter vi normala panka personer endast kan dräggla efter år ut och år in.
Pratar rätt mycket om mig själv kanske men tror många dregglar över vissa av de djuren.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#4 visst finns de många många djur man bara nästan kan drömma om att investera i .. När djuren börjar stiga i prisklasserna på 5 siffror börja slantarna sina i plånboken …