Bodil Granbergs Mini cirkus , youtube.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken kvinna …
Galen katt tant ?
Affärskvinna ?
Djurvän ?
Haha ja :D den är fin
Jag har varit på några husdjursmässor i sthlm där hon hade ett stånd/bås eller iallfall en plats inne på mässan. Där hade hon alla sina djur och dem var superstressade. 2st av hennes hundar var fastbundna och var väldigt pressade och ingen såg till att barnen lät dem vara ifred. Jag såg inte susen av Bodil på över 20 minuter.
Jag tittar inte på hennes cirkus längre eller ägnar henne ngn tid när jag är mässor.
Aldrig sett hennes ciskus men hade nog velat se den någon gång så jag vet vad hon gör. Jag kan förstå att djuren är stressade men ändå så gör de ju trixen frivilligt så det kan ju inte vara så illa.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jo zickan vi såg henne på husdjursmässna nått år sen
hon hade en tupp som spelade piano då …
Jag har svårt att bestämma mig vad jag tycker om henne ..
Hon brinner ju helt klart för sina djur och intresse, men på nått sätt känner jag lite si så där för henne när jag såg videoklippet om hur de såg ut hemma hos henne ….
jag det ser ju ut som en gris skulel trivas iaf. men jag vet inte. hon brinenr verkligen för sina djur och har inget annat förutom dom. vet hur det känns ;-)
men har hon verkligen tid till 150 st så stora djur?. jag tyckte det var mycket med massa enkel skötta reptiler
#4Nej jag såg aldrig något. var troligen inte där när hon uppträde. vet att jag kom dit och det var paus. men vi orkade inte vänta bland allt ihop tryckt folk.

Bodil är en avlägsen släkting till mig.Hon har i alla år brunnit för djur av olika slag.
Jag har sett henne uppträda med djuren ute.Dock inte på någon mässa.Men då var inga av djuren fastbundna utan fick springa runt som de ville bland folk.
Men jag vet inte heller om det var bra för där fanns ju en del ungar som inte visade djuren respekt.
Jag vet att hon har medhjälpare till djuren där hon bor, så hon är inte ensam med så många djur.Och hon har heller inte alla med sig när hon reser:
Jag upplevde dock inte djuren som stressade.
Och jag vet att hon sätter djuren högre än människor.
djuren borde inte kunna framträda om de var för stressade eller inte ville. tvinga ett djur är väldigt svårt. jag kan inte ens få min hund att sitta om han verklige inte vill.
vissa barn och vissa vuxna är jobbiga med djur. värst är vissa djur ägare själva som bara går fram eller försöker kalla tills sig tex hund. sedan blir de chockade när man säger till och försvarar sig med"jag har själv hund det är ingen fara".
Om hennes djur är så stressade vad är då inte stackars ödlor, ormar och de andra djuren på mässor när folk slår på glasrutorna. burarna.. bara går fram och kastar sig över dom.
svårt det där.
allt för illa kan det ju inte vara med djuren när hon är en så offentlig person. Myndigheterna hade nog varit henne i hasorna i så fall..
ja herregud.. råkar man vara för synligt så blir man anmäld höger och vänster.. tycker synd om en person på igelkott forumet.
#9 vem syftar du på?
jag tror inte hon får namnge personer här på det sättet. utan fråga privat i så fall..
#11 ne jo det är klart. jaja :P

#7 Om djuren e stressade eller ej spelar ingen roll, och man kan tvinga vilket djur som hellst till nästan vad som hellst!! Har sett allt för mycket skit bakom kulisserna både på cirkusar occh div. djurparker genom åren, till och med här i Sverige!
Vad det gäller cirkusar så bör man inte gå på någon sådan som har djur i uppträdntet om man ska påstå sej vara djurvän! Om ni bara visste hur de flesta djurtränare till cirkus djur tränar sina djur bakom kulisserna!! Nä fy F** för cirkus! oavsett Bodil eller ej! Men det e min åsikt.
#8 Ju mer offentlig man är desto mer kan man göra utan inblandning! Tro mej!
Mjodå, nog går det att tvinga de som Wassago skriver… Även om det är svårt.
Ta bara hunduppfostran tex, en hund kanske blir stressad av att se en annan hund men man tvingar den att låta bli att skälla (kasst exempel iom att jag kan noll om hundar, menmen) och visst går det. Ett annat exempel är ridning… Min gamla medryttarhäst tex var rädd för en viss brevlåda och stressades upp när hon såg den, men nog gick det att tvinga förbi henne allt. En annan blev stressad över tågövergångar men det gick också att komma över :) Inte riktigt samma sak iofs men det är ändå stress och tvång så… Tja, det är ju lite samma sak iaf. Just med hästarna var det inte ens svårt utan det gick med lite envishet.
Har för övrigt fått höra att Bodil haft sina djur i burar på nåt ställe mellan föreställningar och de djuren hade varken mat eller vatten under lång tid då. Sen om det är sant eller inte har jag ingen aning om, jag har aldrig sett hennes djur eller minicirkus själv och har således ingen aning om hur hon behandlar sina djur varken på scen eller bakom kulisserna.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
haha.. testa tvinga en nordsvensk förbi nått hon inte vill gå förbi. det är bara tacka och vända typ..

Nog har jag kunskapen att lära den hästen det på en dag el två… men inte hjärtat till det! E det jag menar.. Går med vissa metoder alldeles utmärkt om man inte bryr sej om djuren! Därav har jag totalt bojkottat allt vad cirkus heter! Sen ska jag ärligt säga att alla inte tränar så, men allt för vanligt e det!
I denna tråd kan man läsa om en mindre trevlig sida hos Bodil….
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=0745b9ea-4479-4ed0-b003-7429d5213d44
#18 Gör en länk av den.
http://www.nwt.se/ArticlePages/200807/25/20080725211024_280/20080725211024_280.dbp.asp
#18 jo den är ju länkad till från länken innan :)
Tänkte länka den med. Kanske smidigare att göra det ist för att leta efter den.
Lägger in en påminelse redan nu. Tänk på att inte måla ut personer. Använd gärna typ * istället för namn eller skriva på sätt där namn inte anges ;-)
vet inte vem du menar, men jag har inte gjort det iaf.
eller snarare, ingen har ju gjort det på denna tråden :)
nej inte ännu.. bara påminner innan till alla ;-)