GP-transportbur
Jag har en liten trevlig GP-tös som inte alls tycker det är särskillt roligt att sitta i en liten transportbur när matte är ute och reser med henne och gnager därför gärna sig ut genom på vilket sätt som än är möjligt.
Och eftersom det inte alls är särskillt roligt att jaga GP-råtta i bil/tåg/färja så har jag tvingat min mammas man, som är svetsare, att bygga en outbrytbar(ognagbar) transportbur till henne :) Den är helt i plåt och jag tror inte ens att ett par väldigt starka GP-käkar kan gnaga sig ut från den här!
Nå, vad tycks? :D Den nackdelarna är att den är lite låg (men hon ska lyckligtvis inte sitta i den under längre tid) och något otymplig. Men jag är rätt nöjd annars.
~ Erry
Sweet :-).. kanske ska be han göra ett par stycken och lägga upp på annons :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Haha, ja det kanske skulle vara en idé! ;)
~ Erry
är ju många av oss som har lite problem med transport bur till gp.

Ni som har gallerskakande gp's kanske borde inforskaffa sana dar (modell storre) att ha dem i under natterna ocksa? ;)
// Amanda
jag tycker du lägger upp en tråd och frågar om folk är intresserade om ni kan göra fler. är ju aldrig fel att fråga runt om man gillar att tillverka. ha med vilka mått de kan göras i samt vad ca pris kommer ligga på. även om de går att skicka eller måste hämtas på plats.. ;-)
Haha, jag ska nog fråga tillverkaren först :P Han är inte hemma just nu..
Det svåra är bara att han har ju inte gjort själva lådan utan det var något han hittade och gjorde hål + satte dit den lilla luckan. Den stora luckan ovanpå fanns redan. Men kan fråga hur stor chans det är att han hittar fler liknande lådor :P Kan ge förlag på mått och så kan han ju höra av sig när han hittar något liknande!
Man kan säkert fixa transport på nåt vis. Jag är den som reser i familjen, vanligtvis nu Gävle-Stockolm-Nynäshamn-Visby sträckan t o r lite då och då, men antar att resten av familjen åker runt i Gävle området och kanske mot Söderhamn och Falun ibland.
Men kan fråga, lägger upp en tråd om han går med på det ;)
~ Erry

Det kan val inte vara saaaa svart att svetsa ihop en lada annars om man bara hittar plat? Jag fick svetsa i skolan och det gick ju helt ok :)
// Amanda
Ne det är inte så svårt men det tar tid och ska göras. Så mycket enklare att köpa av någon annan ;-)
Sånhär borde väl funka?

(bild lånad på google)
Ja en sån skulle vara perfekt om det inte vore för plastbottnen :/ Det är väl förståss galler under på den där modellen men det är nog ingen hitt att sitta på
~ Erry
Burarna ser hemska ut måste jag säga :) Men vad gör man inte med ett djur som kan bita sig ut?
man kanske kan såga till en egen platta i nån metall o ha i botten. det behöver ju inte vara kanter på plattan.
#10: Sånt galler hade Anders voljär.
Jag kanske inte behöver nämna att jag fick laga den med hönsnät och flytta honom till en bur med kraftigare galler 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Galler buren är oxå helt oskyddad mot vind, rengn, ljus osv
Gp är väldigt känsliga!
Gp vill ju få vara i fred oxå när de reser, och kan tänka mig att de skulle parka ut allt genom gallret om man skulle ha botten material eller annat smått typ mat i buren ?
och som Annelie skrev gallret är för svagt för GP de hräver mer rebusst att sätta tänderna i ..