Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettgambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 884 ggr
zickan
0

Gps hopp/klätter förmåga

Dum fråga kanske, men det går inte att gpsäkra ett rum på samma sätt som man illersäkrar? att man tar bort allt som är farligt för djuret. Nu förstår jag att det kanske är svårt när dem tuggar på väggarna. Men det går inte att sätta upp en valphage med en massa aktivering möjligheter i? eller att inreda en del av badrummet? nu kan jag inget om gpråttor, men blev bara nyfiken. hoppas det är okej med mina frågor. Mvh/Cecilia & 5 illrar..

#35 Ladyinred 2008-08-13 07:58 Hantera inlägg jag har till viss del säkrat hela lägenheten så att det inte finns nåt framme som är farligt. tex, medeciner, tobak och kaffe. Sen har jag även plockat bort allt jag inte vill att han tar sönder så som fjärkontroller och mobiltelefoner, dessa tittar jag efter varje gång han släps ut i och med att det e sånt som vi flyttar runt. det där med badrum har jag provat, han bor i min kompis badrum när vi e där och soveröver. till henne har jag fått köpa nya tamponger, toapapper och dushdraperi. tror även vi kommer få spackla om den dörren innan dom flyttar. visst den var nött redan innan men Zambezi har hjälpt till om man säger så. Just en valphage vet jag inte hur man praktiskt ska lösa. bygga nåt med träskivor och en slags dörr kanske?

#36 Ceciliaolucifer 2008-08-19 19:19 Hantera inlägg Hur högt kan en Gp hoppa? :) Det finns alldeles utmärkta valphagar man kan köpa som är illeranpassade och dem är gjorda så att dem inte kan klättra på den utan måste kunna vara extremt duktig på att kunna hoppa för att ta sig över. Men då får man givetvis se till att inte ha så höga saker i hagen som gör att dem kan hoppa :) http://www.klarsferrets.se/shop/bilder/valp%20bur5.jpg hur har det gått?

#37 zickan 2008-08-19 19:26 Hantera inlägg jag har en planka på ca 1m hög. inte trott att de skulle ta sig över den. men i går i djur rummet så satt jag på golvet med alla lösa. alva hoppade ju lätt upp och satte sig på plankan. var lite svårt att balansera men hon klarade att sitta kvar tills jag drog ned henne. sedan skulle hon ju givetvis göra om det en mijlon ggr för att försöka komma ned på andra sidan. till slut hamnade hon inne i buren och var förbannad på mig :-D.. haha

#38 Ladyinred 2008-08-19 19:30 Hantera inlägg det nya min har kommit på e att han kan hoppa upp på fönsterbrädan, mätte och det är 85 cm upp i luften. Det krävs några försök och några hårda dunsar i golvet. men rätt som det är så klarar han det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Inte testat med detta innan men jag skapar en egen tråd till de nya frågorna som dök upp  i tråden "han är aldrig tyst"

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.