Möss, kyckling
Någon som ger möss, pinkies och dagsgamlakycklingar till sina djur?
är i stort behov av dagsgamlakycklingar, ngn som vet var jag kan få tag i det? jag bor i sthlms trakten.
repti.net prata med erigyl (erik gyllander) bor i örebro. säger hela tiden att han ska ta hem men dålig på att höra av sig.
samma sak där, the_evil här inne och fuser006 på repti kanske har i sin lokal. sedan är det snart reptil mässa så då kan man lägga ut annons. lär finnas på den i slutet på sep i sthlm.
jag vill med ha och rätt leds på erigyl som lovade att ta hem 400 till mig
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Mina djur får allt du nämnde, har all möjlig skit i frysen, gällande råttor kaniner etc :P
www.blueberryhedgehogs.com
svårt att få tag i här borta. jag ska köpa på mig när jag är i sthlm på mässan.
#3 jag får ingen respons när jag jagar folk efter kyckling :( att det ska vara så svåååårt..
http://www.repti.net/repti2/index.php?MODULE=Buysell&PAGE=3&ID=246222
http://www.repti.net/repti2/index.php?MODULE=Buysell&PAGE=3&ID=246158
http://www.repti.net/repti2/index.php?MODULE=Buysell&PAGE=3&ID=244680
http://www.repti.net/repti2/index.php?MODULE=Buysell&PAGE=3&ID=244173
Här är några annonser, du kan ju fråga om de skickar..
jag ska till kristianstad och gbg. kan jag hitta större parti där så köper jag hem.
ska du till expo nu!? :D
#6 ska du åka med oss nu då?? :p
www.blueberryhedgehogs.com
Ni som matar med "kyckling" är de nån skillnad på den kycklingen man matar med från "reptil uppfödare" och affärs kyckling ?
förutom priset kanske ?
#8 ja det är ju bestämt att jag ska åka med er nu :-P
#9 ja det är ju lite skillnad med att iller behöver tugga på ben. det hjälper att hålla tandsten borta. Innehåller även inälvor som är nyttigt och är lite mer naturligt att äta med päls på. Milly min ena tjej är jätte svår att få att äta kött. Men fuzzis/popcorn(musunge med hår) samt kyckling med fjun funkar att äta för henne. Att äta vanligt kött ska även hjälpa till att hålla binjuretumör borta om nu det stämmer.
#10 men om ni köper "hel" kyckling kan de inte tugga på de ?
de e ju göör billigt på tex. Willys ?
är inge inälvor i det hela. tror att små reptil kycklingar ännu innehåller mer nyttiga ting än frysta slaktade i willys påse.
jag köper fryst kyckling, kycklingben lår, klubbor etc på affären samt kyckling lever. men djur behöver variation. speciellt om man ska köra på barf. bara kött produkter och inge torrfoder.
reptil kyckling ligger på runt 2-5kr st. 10 st borde väl väga en hel del. så om man väger det hela tror jag inte att willys är så billigt ändå.
#13 Din meny är det för iller? Man rekommenderar att inte att ge kycklingklubbor till illrar då det förstör tänderna. :)
okej.. jag var rekomenderad på iller forumet att ge hela kyckling klubbor för att det höll tandsten borta.
citerar sara på iller forumet " Så länge den är rå kan du ge benen oxå. Jättebra för tänderna."

Hon kan ha menat hela kycklingvingar med ben och allt.
#15 Kycklingvingar :) Kycklingklubbor kan man ge till illrar som har den rätta tuggtekniken och har dem inte det så kan dem förstöra tänderna :) Men helt riktigt så måste det vara rått.
okej.. aja, mina är uppväxta på allt så de borde klara de flesta ben iaf. Jag ger bara rått. De tycker det är både godare och enklare för mig att slippa tillaga ännu mer.