HJÄLP MIG/LÄS MIG ;-)
jag har nu ett par personer som gått med på att bli intervjuade.
Jätte kul att få lite inblick i hur det är att ha vissa djur och hur personerna tycker. MEN, jag behöver hjälp. Vilka frågor bör jag ha med?.
Jag började skriva upp ett par intressant frågor men det är helt stopp. Vad vill ni veta, vad bör jag fråga?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kan även lägga till frågan. Finns det intresse av medlems intervjuer?.
Råttor iFokus har en medlem i närbild varje vecka eller månad. Nått av intresse här inne också?
Frågor jag kan komma på just nu:
Ålder.
Bor.
Övriga intressen.
Hur började intresset med exotiska djur och varför?
Hur många djur.
Vilka har du nu.
Vilka djur har du haft.
Varför dessa djur.
Föder du upp, Vad, varför, hur mycket?
Vad har du för riktlinjer med aveln?
Vilket/vilka djur har du gillat mest och varför?
Lite info om de exotiska djuren personen har, hur de är som husdjur, mindre sköttselråd, bra och dåligt etc.
Hur fungerar djuren ihop med andra djur, familje medlemmar, gäster, grannar etc.
Vad har det funnits för burar och vad finns det för burar. Hur de hålls. Hur ofta är de utanför buren. Bor de inne eller ute.
Följer de med på semstern eller kortare resor. Är de med på stan och hem till kompisar?
Om du har haft djuren länge eller djur som i dag är olagliga. Hur såg det ut förr med sköttsel, intresse?
Vilka frågor missar jag?

Hur länge han/hon har hållt på med de arter som tas upp i intervjun kanske?
En medlemsintervjuv nån gång ibland kan vara roligt tycker jag :) Men inte så ofta som en gång i veckan, så många är vi nog inte här inne. En i månaden är nog mer lagom.
Ja jag tycker det skulle vara väldigt kul att läsa! :)
Ställer själv gärna upp att bli intervjuad :D hehe
:-).. men är det nått som saknas. nån fråga som behöver tas med eller tas bort?

Hur ar det med vetrinarvard och kostnader i samband med sjukdomar, det skulle jag vilja veta :)
Annars tycker jag att det ser kanonfint ut!
// Amanda
Ja!^^ bra.
Eftersom vissa exotiska djur fortf är rätt ovanliga som husdjur, som kotte tex. inte många tar emot dom hos veten vad jag förstått.
Jag själv har iof vart inne hos två vetar som sagt att de inte tar emot^^ men men :D Fick hjälp iallafall.
bra frågor!
veterinärer brukar ta emot även om de inte kan så mycket. men oftast så skickar de en vidare till någon som kan nått om djuret. är det akut så tar nog alla emot.
Precis :) så har det varit för mig 2ggr nu.
puttar upp lite.. har massa att göra i sthlm nu kommande helg. tänkt försöka intervjua lite personer där i området.
Ingen som har mer att tillägga som man kan fråga?.. eller behöver jag omformulera någon fråga?