Fel djur?
Är det bara jag eller är inte det här Degusar? :O
Ser iaf ut som degusar :S :O

Jo tycker det jag med :/
Lite svårt att se. Men öronen, ögonen och svansen ser mer ut som degu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

forlat om jag ar okunnig, men vad ar skillnaden pa gerbil och degus?
// Amanda

Det där är degusar, inte gerbiler ;o) Men jag fick mej ett gott skratt när jag läste annonsen iallafall 
kan inte nån informera denna stackars människa om vad det e för djur hon har?
Jag blir lika arg varje gång jag läser annonser på blocket. :/ Jag har iaf mailat henne nu och berättat att det är degusar och jag bad henne också ändra annonsen så att de som köper dem får veta vad det är för djur de får. :/

#7 Jag maila henne imorse jag med. Blir ledsen om hon låtit degusarna levt som gerbiler hela tiden :(
#8 Ja, jag skrev det till henne också. Att de är väldigt olika djur och mår direkt dåligt om de får fel skötsel. Så jag hoppas att hon iaf bryr sig och börjar läsa på mer om dem. :/
men varför skulle hon vilja lära sig nu när hon ska sälja dom?
mh precis. men ändå bra om hon säljer dom som rätt djur. fast å andra sidan lär det ta ett tag att få dom sålda troligen. bra att ta hand om dom på bästa sätt tills dess ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vet inte om annonsen ändrats sen tråden skapades, men det står i alla fall att de är leveransklara 11 aug, alltså att hon föder upp dom! Troligt att hon i så fall har föräldrardjur som kan behöva ändrad skötsel.
Själv kan jag nog inte se skillnad på en degu och en gerbil på bild, så ska inte uttala mig om den saken.