Blodiglar!

*host* Jag är inte iaf en av dem ;)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Uuuaaah! Varfor?! :S Ha ett djur.. som sitter jattelange pa en.. och suger ut ens blod… Det ar ju jattelaskigt :S
Men jag maste fraga, har du dem som husdjur, eller anvander du dem bara som behandlingsmetod?
// Amanda
jag fångade sånna när jag var liten i glasburkar som jag hade på balkongen, grejen var att jag begrep aldrig vart de tog vägen. Hade ju inget lock på :S Men å andra sidan var jag en väldig småkrypsfantast. Idag tycker jag att parasiter e de otäckaste jag vet, iglar, festingar, mygg mm.
faschinerad och småfeg för blodiglar.
inget jag skulle ha som husdjur men det hade varit kul att veta mera om dom.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jäklar vilket blåmärke du hade där ;P
Blodigelälskare skulle jag inte kalla mig, jag skulle aldrig någonsin få för mig att peta på en blodigel ens. Undantaget är väl typ om jag nån gång behöver de till sjukvård men då får de bannemig söva ner mig först :P
Däremot är de rätt fascinerande. Skulle inte tacka nej till dokumentärer om blodiglar, både användandet i sjukvård och blodiglarna i sig, deras liv i det vilda, hur de "fungerar" osv ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

de får gärna slemma runt i sjöar o så men sitter dem på mig så blir de brännskadade.. det är nyttiga djur men ungefär lika roliga som maskar..=) inget illa ment, jag hatar dem inte, men jag är inte förtjust i dem heller..
hur använder du dem? är det ett husdjur eller är det facinationen att de suger blod som lockar?är ju som stora vampyrmaskar=)
Qui dormit, non peccat
7# lol "slemma runt i sjöar"
Vi tycker personligen att Myra/Trollhassel är mer facinerande än själva blodiglen ;)
Hoppas du har det bra gumman i nya bostaden, med alla blodiglarna! 
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

#8 haha ja de är ju ungefär vad de gör vad jag sett iaf=)
Qui dormit, non peccat