Uppfödare av Präriehund?
Hej har ni nån anning om uppfödare på präriehund?
Finns det mer information om präriehundar här på exotiska djur? för jag hittade inget när jag sökte?
Hur är det att leva med dom?
har för mig att bygert på zoonen eller repti.net har fått ungar på sina. men jag tvivlar på att de e till salu. men han kan säkerligen svara på frågor..

tack det ska jag kolla upp
lycka till :)
nej de är nog inte till salu. finns även en lite mindre variant kallad dvärg präriehund. men det är en jackson ekorre. ungefär. så tröt att jag inte kan komma på hur det hette men liknande jacksson.. mindre/enklare
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vi såg sånna på en Zoo affär i Sthlm ( de hade blivit fel beställda) Men jisses så Sööööööta !
vad jag har hört så vill de ha en egen sanlåda så de får gräva mycket. Sen ser man dom inte mer :P
Va? Är det tillåtet med sånna i Sverige som husdjur?
jepp.. finns sv uppfödare på dessa. men svårt att ha korekt mått på bur och bur innehåll.
vad är det för mått och regler för att ha präriehund? (menar inte att förstöra tråden så säg till om det är OT så kan jag starta en egen tråd)

Så….finns det någon som föder upp präriehundar??(ursprunglig fråga) Länkar…tips vart man ska vända sig….hemsida…. nyfiken så att ajg spricker….!!! Kanske den personen kan berätta mer om hur man håller dessa söta små djur….!
9# nej nej det var en bra fråga tycker jag, det är ju bra att veta om man vill ha en liten präriehund ^^
#10 haha precis
######för övrigt, heter inte urmodern längre, detta är min nya användare som jag och min sambo delar på, vi hade så många olika########################
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
jag känner bara till en uppfödare. bygert på zoonen.com. han vet även mer om mått ect.
en präriehund behöver en hage utomhus. de behöver gräva en hel del då de lever i hålor.