Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettbilder-videoklipp
Läst 5288 ggr
Wassago
0

Vitörad Marmosett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in en bild på min gamla hona Moggwai som jag hade tillsammans med Gizmo på mitt Tropikhus i Borgholm under senare delen av 90- talet!

Wassago
0

Kan ju ta med en bild på min vän Greven, en Berguv jag jagade Hare å Fasan med förr. Han finns numera på Ölands djurpark.

Wassago
0

Sen har vi Platon, den första röda Kattugglan som jag var först med att föda upp här i Sverige.

Wassago
0

När jag ändå e igång så kan ni få se min vackra röda Spottkobra Lady.

Wassago
0

Sen har vi Bin Laden, en Glasögonkajman jag hade i många år som maskot, här e han inte så stor men numera ligger han på ca 2 meter men bor tyvärr inte hos mej längre då jag bara bor i en pytteliten stuga.

zickan
0

roliga djur :-).. snygg närbild på den ormen. det är itne vanligt

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wassago
0

Nä, den bilden e jag faktiskt stolt över!! Men kan ju erkänna att det e mer tur än skicklighet som ligger bakom!! :)

Ceciliaolucifer
0

Wassago, en undran jag har när du har giftormar  har du motgift hemma?

eller är jag helt ute och cycklar? det kanske inte behövs?

Wassago
0

Hej, ingen fel undran!! :) Numera när jag är privatperson så får jag inte ha serum hemma, hade det däremot under dom åren jag yrkesmässigt höll på med reptiler.

Men sen e det så att serum inte e det första som sätts in vid ett eventuellt bett då man många gånger kan bli sjukare av det än av bettet.

AndreasS
0

#3 Hon är ju bara för vacker din Lady.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Ceciliaolucifer
0

#8 Vad är det första man gör om man blir biten? :) ska man hindra blodcirkulationen?

Säg att du blir biten av en av dina giftormar och du ringer 112 och ambulans kommer, hur ska dem veta vad som ska sättas in för hjälp? tänker på att behandlingen ser kanske annorlunda ut beroende på vad det är för giftorm?

:) bara nyfiken

Wassago
0

Det första jag gör efter ett ev bett är att skölja av och få ut så mycket gift jag kan samt lägga ett tryckförband vid bett stället och försöka hålla den bitna delen så lågt som möjligt. När jag pratar med larm centralen så berättar jag ju åxå vad för art jag blivit biten av. Under tiden ambulans e på väg kontaktas giftinformationen för att få reda på var ev antidot finns.

När jag då anländer lasarett så beror det då helt och hållet vad jag blivit biten aav som avgör behandlingen. Men det e inte som i vilda västern att man dör knall fall på några få minuter.

CaithSith
0

Kan du berätta lite mer om hur det är att ha ugglor? Fina bilder på alla djur!

Wassago
0

Tack!

Ugglor e underbara fåglar, att hålla dom e relativt lätt. Den största kostnaden kommer med att skaffa ett godkänt hägn, till Greven hade jag ett hägn som var 50kvadtrat och 4 meter i takhöjd (men tror att det e 5 meter i tak som gäller idag.) Det finns en förening som heter Svenska rovfågelföreneningen samt en som heter Svenska falkenerar föreningen där man kan bli medlem och träffa likasinnade, har tyvärr inga kontakter kvar idag då det e mer än 10 år sedan jag slutade.

Ugglor man har för avel matas en gång/ dag med möss, råttor el dagsgamla kycklingar som man pudrar på lite kafomavit el liknande sen skall dom som alla andra djur ha friskt vatten i fri tillgång. Tränar man falkenering med sina djur så blir det en helt annan sak, men det e så mycket så det e ingen ide att jag ens börjar, finns mängder av böcker i ämnet. Själv hade jag turen att bo granne som kom från Syd Afrika som under två års tid lärde mej grunderna i falkenering.

På bilden ser ni Hera, min Ryska Duvhökshona. Hökarna är dom rovfåglar som är svårast att träna och som oftast dessutom attackerar.

Ceciliaolucifer
0

#11 Mycket intressant! :)

anaprincess
0

Rolig tråd och bra fakta :) ett stort plus för fina bilder :)

BareEssentials
0

Alla djuren var jätte fina men ugglan helt underbar :) Alltid älskat ugglor och har 4 (i glas då ;) ) stående på mitt nattduksbord så jag kan få vakna och le

Wassago
0

Får tacka för den fina kritiken! :)

zickan
0

ja verkligen kul med lite nya djur som visas upp :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.