Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1225 ggr
zickan
0

Gp skänkes

Det var svårt att få sålt denna tjuvparnings kull. Jag har för stora krav på köpare :-/

Ena tjejen får för lite uppmärksamhet. Hon skulle behöva komma till någon med lite mer tid. Alva(mamman) kan vara lite små elak mot just henne. Har ett litet bett på ryggen som nästan är läkt.
Pga Alvas tidigare förstörelse i två rum så kan jag inte låta  lill tjejen gå löst förutom  tillsamans med de andra i djur rummet.

Lillen som hon kallas förlorade en del av svansen under uppväxten pga plötsliga värmen och luftfuktaren som åkte i golvet.
Hon är väl hanterad från 7 dagars ålder, sel tränad och van med klo klipp. Van med mina illrar och hund.
Börjat bli mindre bångstyrig nu då jag inte har tid. Tog emot massa djur från zoo affär som gick i konkurs så jag har för mycket djur hemma.
Måste tänka lite på de som behöver mer än vad jag kan ge just nu.

Som köpare kräver jag viss vana/förståelse vad gp är
Kontrakt kommer att skrivas även om hon skänkes.
* man får ej sälja/omplacera henne. Då ska hon direkt gå tillbaka gratis till uppfödaren om inget annat sägs.
* Hon ska anses som en familje medlem och få vara med mycket.
* L80 lagen ska till största del följas. Stor bur och minst 20kvm att leka på.
* Jbv regler ska följas i hållande om djur/gp!. behövs veterinär akut mitt i natten så ska detta genast fixas ect.
* Personen som köper gp ska vara förstådd med att dessa är komplett underbara vid rätt sköttsel. Men de kan ha en tonårs period och då vara lite jobbigare. Men denna period växer de oftast ur.
Folk som tagit hand om sina gp ordentligt har också sällan haft några större problem.

Vid intresse Pma mig eller msn: widerkrantz@hotmail.com

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.