Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1009 ggr
Ceciliaolucifer
0

Få ihop visa arter

Hur är det med era djur, är dem lätta att föra samman? Tänker då på samma art. En del djurslag lever ensamma i naturen men vi människor väljer att sätta dem i flock.

Hur har det varit när ni har introducerat era djur?
Var går gränsen för vad som är okej när 2 individer slåss?
Hur länge står ni ut med introduceringen?

:) hoppas ni förstår vad jag menar!

zickan
0

Här är det jag som bestämmer och slagsmål är inte tillåtet. Kiv är tillåtet ibörjan men förste bett så är det dags att sära på dom. Kan testa igen efter ett tag. Jag har sällan haft några problem med att sätta ihop djur. Det jobbigaste är nästan tamråtts grabbarna. En går med den andra men den andra går inte med den ena osv.

Är nog lite mer tålmodig med djur under samma art än olika djur.
Men här hemma funkar även gp, igelkott, hund och iller att gå lösa ihop.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wassago
0

Har blandat rovfåglar, gojor, apor, skunkar genetter, reptiler, hund å katt och allt samtidigt mm mm genom åren.  Skall det fungera krävs det EN flockledare samt att man låter djuren inbördes bestämma rangen, att bara lägga sej i när det e fara för liv, att kunna hålla sej kall!

Ladyinred
0

jag vågar inte introducera min gp med katterna. e så rädd att nåt händer så att man behöver åka till vetten. Och det är lååångt dit :S

Mikaela_B
0

Vill ju självklart att mina igelkottar skall kunna vara tillsammans, men eftersom att de är ett djur som inte i vanliga fall vill ha sällskap så kan de bli jobbigt.

Har min lägenhet uppdelad i olika "läger"
*Pension kottar
* Ung kottar
* Bebisar

Alltså med honor och hanar är de sammanlagt 6 "läger"

Har inte stött problem än när jag skall introducera dom
* peppar, peppar ta i trä*
Man ska alldrig säga aldrig :P det dyker väl upp de med
men bråk har det vart vissa gånger, speciellt med äldre djur
men de har lugnat sig efter få tal minuter och dom gör ingen större skala, mer "rang" mätning speciellt hos honorna.

Min gräns vid bråk går direkt när man hör hur aggresivt ett beteende blir, efter så lång tid med igelkottar så känner man lät igen ljuden hur dom låter och kan då skilja dom åt om de kommer div läten innan dom ryker ihop allvarligt.

Står ut med introduseringen gör jag allt, ger mig aldrig om jag verkligen VERKLIGEN inte måste!

www.blueberryhedgehogs.com