Gp ungar
30mars föddes 4 ungar.
Finns 3 tjejer kvar ännu som söker hem. 2 av tjejerna har blivit av med lite svans som bebbar. Ena tjejen är med pannfläck på ca 10 strån och andra tjejen har ca 3 strån som knappt syns just nu.
700-1500:-st
Mamma: Z's Alva
Pappa: Rt's Scott
Mormor: Z's Nemi
Morfar: Tin-tint
Farmor: Rt's Ladybrocklyn
Farfar:
Ect….
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vill ha :P
golf.ifokus.se
inga problem.. ;-)

vill ha;) men de får bli om några år hoppas du får nån kull då :)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Hade man haft plats så hade en tjej varit välkommen hit!=)

Hur stort utrymme ska de ha?
golf.ifokus.se
Som bur kan den vara 6kvm om jag inte mins fel.
Jag har lite minder till min tjej. Men sedan ska de kunna få springa på 20kvm minst 6-8 timmar per dag.
Jag har en stor fågelvoljär till alva som står i djurrummet. Under tiden som jag vädrar så är hon låst annars hår hon gå fritt där inne.
Fick gå fritt i hela lghten men hon valde att hitta ett hål i en vägg som hon gjort betydligt större. ska laga hålet innan hon får gå fritt utan vakt.
De behöver ju bra med aktivering. Låta gå löst i ett rum är ju det ultimata. Men det är ungefär som till iller. Man kan låsa in dom nån timme per dygn.
Vissa gp trivs i sina burar och vissa skakar galler eller försöker smita ut när de blir utråkade.
Vet även personer som har sin gp i stor transportbur just under nätterna för att sedan ha dom helt löst i lght.
Men som sagt 6kvm bur och minst 6-8tim om dagen på 20kvm är vad lagen säger.
Men det lär nog bli ändring på på dom måtten. De är ju mer för djurpark och inte privathem.