Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1726 ggr
Achatina
0

"Inte ens experterna vet"

expressens hemsida har de en djursida med flertalet djurartiklar. Bland dem på kanske 1/3 av sidan finns en artikel med ett djur som inga experter tydligen vet vad det är.

Bilder finns också på djuret men för de som inte orkar gå in och kolla;
"Nosen liknar ett gristryne, kroppsformen är rävs och pälsen är ljust gul och yvig. I övrigt ser det köttätande djuret mest ut att tillhöra kattfamiljen."

Jag tror inte att det är en ny art som de har hittat, kanske ett ovanligt djur i sig men inte en helt ny art. Och det är ett solklart fall av albinism. Frågan är bara vad det är för djur o.O

gulzebra
0

Ser ut som nån sorts mårddjur i mina ögon, den har så stora likheter med illrar och sånt… Tror jag x)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zickan
0

jag håller helt med. tycker inte att den ser så ny ut. liknar väldigt mycket en albino form utav nått mårddjur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Stinko
0

Ja visst ser det ut som ett mårddjur.. Tror dock inte att det är det.

Jag tycker att det ser precis ut som en genett eller palm civet.. Fast albino då. Jämför själv och kolla :) lika stora öron, samma ansiktsform, likadan kropp och samma långa svans. Det enda som skiljer är väl att de "vanliga" genetterna har aningen kortare päls och inte lika konstig nos… Det kanske är en angora-albino-genett, därav den konstiga nosen? ;D Fast palm civet [Paguma larvata] ser kanske mer lik ut och deras nos ser iofs mer ut som denna "okändas" nos..
Det är så svårt när man inte kan hitta så bra bilder :P  

Sjukt söt i alla fall! :)

**Palm Civet:
**

**Genett :
**

Den "okända"

Stinko
0

Ser ni den extrema likheten mellan den okända och palm civet'en? ^^ ;)

gulzebra
0

Mjodå, nog är det likt allt! :D

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Achatina
0

Det är väldigt likt o.O Nästan så att man skulle rita av djuren på något sätt och byta färg på dem eller något…

zickan
0

#6 vore kul att se om du är bra på att ria :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Yeay
0

Dom är jättelika ju :P Men kan inte dom där experterna bara ta något DNA prov eller något och se om det är samma art? Det borde väl gå eller? :P

Achatina
0

Ja det borde det xD Undrar om man skulle ta och försöka ta kontakt med dem och tipsa om det. (Har försökt att hitta hemsidan till djurparken men gav upp det verkar vara stört omöjligt).