Vad gillar / ogillar din gp att äta?
I artikeln A. jättesnäckor så kom vi in lite på vad en gp gillar att äta.
Tänkte att det var bättre och ge en egen tråd till den diskusionen.
Min Alva gillar keso väldigt mycket. Vågar inte ge större mängder men brukar få en klick i matskålen ibland som hon kastar sig på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
åh då ska jag testa keso! har lite dålig fantasi på ny mat som jag kan ge dem.
Mina älskar päron och så gott som kastar sig nästan på det. vindruvor är också en höjdare, samt bebisgröt.
Morotspuré (barnmat) var poppis. Likaså fullkornsgröt för småbarn med banan- och äppelsmak var väldigt poppis och proppades in i kindpåsarna i en rasande fart ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Haha.. jo det känner jag till. Köpte upp mig på barngröt med smak från öb när de hade. Den går åt fort här hemma. Även hunden vill gärna ha lite.
Nötterna till julbordet brukades gömmas undan fort. vindruvor, kyckling, russin ect pillades ut först.
Brukar ibland även köpa strömming och steka på. det är poppis
Mums för ägg
BU för torrfoder
Russin ja, det var poppis! ^^
Och ägg, men det fick jag snällt servera utan skal för Anders fattade aldrig att han var tvungen att tugga sönder lite för att komma åt maten x)
Omelett får inte glömmas heller förstås ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Testa att slå sönder lite av ett hörn så brukar lukten sätta igång att de försöker ta sig in. Har samma problem med mina tamråttor.
Ah.. jag köpte en stor leverpastej billig för nån vecka sedan. Frös in i små bitar och ger ibland. Det är mumsigt :-)
ärtor är väldigt mumsigt ockås! och räkor är ju en favorit :D var ett tag sen de fick sånt nu dock :S
Ja det var verkligen länge sedan man bjöd på räkor så snål som man är ;-)
Testade just lite fil med jordgubbs smak men det var endast ungarna som ville ha. Alva drog åt sig av kycklingen och pastan i stället.
Nu har jag testat lättfil med jordgubbs smak, lätt yoghurt med vanilj smak samt turkisk yoghurt.
Rankningen blev:
1. Lätt yoghurt med vanilj smak
2. Turkisk yoghurt
3. lättfil med jordgubbs smak
#6: Ja det funkade däremot, men hela ägg gick inte alls ^^ Då var tamråttorna smartare, de har lärt sig efter x antal försök :)
MIna tamråttor vill inte alls äta ägg om det inte är hål på nått ställe.
Sicka fjollor ;P
Ja, man kan ju börja undra hur bortskämda dom är egentligen ;-)
Jordnötssmöret skickade hon ut ur buren igen, de va ingen poppis
Ganska ofta springer vemling till Fruktskålen och länsar ALLA vindruvorna, de kan finnas 10 st kvar eller 1000st hon ta alla med sig hem .
#14 hahah, söta vemling :-D