Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 806 ggr
Lollo86
0

Barnvakt sökes till GP-råttor

Jag ska kanske på en festival i tyskland och den börjar den 9e - 12e juli så vi åker väl den 6e juli och kommer nog hem 14e eller 15e juli. Finns det någon här som kan tänka sig att ta hand om tre vuxna gpråttor då?
Tomtom och Mallory är dom som är otamast. Tomtom är go på sitt sätt det är bara det att han är lite rädd för snabba rörelser och för mycket ljud. Ronja däremot är go och nyfiken och kommer gärna upp och är ute och springer. inte så gosig dock för hon gillar mer att springa runt å leka lipagp.gif Mallory är väldigt rädd av sig.

Det vore verkligen bra om någon kunde ta hand om dom vid den tiden. Jag betalar naturligtvis maten och er som tack för hjälpen. Det vore ju inte så bra om min mamma tog hand om dom för hon vågar ju inte ta ut dom nånting.. hon kan bara mata dom isåfall..
inte bra alls om dom skulle få sitta inne så länge.. men det kommer jag ju inte tillåta då så..

Du ska ha erfarenhet av GP-råttor sen innan. Annars går det inte..

Jag bor i Fagersta västmanland.

zickan
0

Jag kan åka på jobb. Men om inte ställer jag upp. Finns i virsbo.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Jag kan åka på jobb. Men om inte ställer jag upp. Finns i virsbo.

Lollo86
0

Åh va snäll du är!!!

vet du när du får jobb isåfall? för om du vet det kanske bara ett par dagar innan så får jag nog vara förberedd med någon annan också.

zickan
0

det bör jag få reda på snart. ser ut som om jag blir uppsatt på jobb v 31-32

zickan
0

nästan garanti på v31-32 nu. Det var endast då dom behöver hjälp.

Lollo86
0

jag är så dålig på veckor.. när är det? haha

zickan
0

jag är med dålig men det är runt början av aug.

Lollo86
0

åh men då är det ju lugnt ju :D shit så bra!!!

zickan
0

v32 vet jag iaf är förste söndagen i aug. har för mig att det ska vara det. alltid medeltidsveckan v32 och förste söndagen i aug.
Ska jobba på minigolfbanan vi har i klubben på gotland. Skönt att få in pengar och chans att festa på i stan :-)

Men… Bur?.. hur är de mot andra djur?. så jag kan fixa upp lite och ha dom i bästa rum.

Lollo86
0

okej då är det nog lugnt!

ja precis pengar behöver man ju tyvärr :D

jag har bur annars till dom alla tre då dom bor tillsammans. men om du har så kanske det är lättare? spelar ingen roll för mig.

Jag har dem bara tillsammans med tamråttor i samma rum. de är mest rädda för dom och bits inte förns nån tamråtta är inne i deras bur eller är allmänt jobbig mot dom. 

dom har inte träffat några andra djur. men jag skulle tro att dom är mer rädda än ilskna om man till exempel sätter fram en hund eller katt hehe.

zickan
0

okej

tyvärr är alla mina större burar uppätna. går fort när en gp märker att man kanske kan ta sig ut om man äter lite på buren.
Min gallerbur till min gp tjej har hon ju förstört med. inge trä eller plast. utan hon kan bli så sur när man låser in henne att hon ruskar i burgallret med tassar eller tänder. gjort det på samma plats ett par dagar så lossnar ju galler pinnarna.
Tänkte på att mitt djur rum kan kanske bli en aning stressande att ha dom i och utanför har jag ju hund som kan gå fram och nosa.

Lollo86
0

#11 jag kan ta med min bur då annars.

haha så gjorde en av mina honor också.. hon bet som fan i gallret och ruskade så det till slut gick av :S

okej så du är osäker om du kan ha hand om dem då eller?

Gulzebra kunde ju annars så det är ju rätt lugnt ändå.

zickan
0

ne det var mest att de inte skulle bli stressade av att hunden går förbi buren. Isf är det lugnt.

Lollo86
0

#13 tror att det är rätt lugnt! har en katt som brukar gå in å kika på råttorna ibland (han gör inget mot dem) och dom blir inte rädda för honom.