Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Läst 106 ggr
There
1

SUGAR GLIDER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag föder upp sugar gliders, för frågor följ mig gärna på mitt Instagram Swedish Sugar Gliders77

zickan
0

Får gärna slänga upp lite bilder här med 🥰. Underbara djur.
Hade förr men fick ge bort min sista hane(Hugo) när hans mycket äldre partner avled. Var svårt hitta förr och man hade hört skräck exempel på hur illa det kunde gå om de bodde själva för länge.
Hade så gärna velat ha nångång i livet igen om man fick utrymme, tid och råd.

Men hur ser det ut med deras kost numer? Är det ännu att man får göra allt från grunden eller finns det färdig mat man kan köpa som är anpassat till arten?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

There
1

#1: det finns ju olika dieter med frukt och grönt och olika kosttillskott beroende på diet. Men det har kommit ett jättebra torrfoder som heter BML som man beställer ifrån Witeoaksugarglider.com och då man man välja att ge några utvalda frukt och grönt eller endast torrfoder det är der nyaste och ända bra torrfodret som är komplett med riktig kyckling och ägg i , många stora kunniga uppfödare I USA använder det :) jag kan gärna lägga upp lite bilder , hur gör jag det? Bara bifoga bilder i en eget inlägg?

There
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11

Bilder på några tidigare kullar 🌸

zickan
0

Kul att de kommit lite längre med fodret. Kanske man vågar hoppas kunna ha suga glider igen nån gång. De är bra fina och kul att se alla olika varianter.

There
0

#4: ja det är verkligen jätteroliga djur som både älskar att mysa och att busa 😍

zickan
0

#5: Håller helt med. Har man möjligheten till ytan och ge dom en bra miljö som tiden. Är de verkligen underbara husdjur.

There
0

#6: ytan är 2 kvadrat I botten och 220cm högt för trädlevande pungdjur som väger under 250gram och dom vi har som husdjur väger mellan 80-160gram .. art Petaurus breviceps

zickan
0

#7: Vet det haft ett par stycken för flera år sedan. Men flyttade till mindre runt 10 år sedan. Nu är det smått omöjligt få plats med nån mer stor voljär.