Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etiketteroff-topicifokus-sajtenifokus
Läst 149 ggr
[Elina07]
0

Etiketter?

Tjena!
Är det inte "krav" på etiketter i exotiskadjur.ifokus.se ?
Jag försöker inte vara en Karen

Chinesecrestedlover
1

#0 Hej Karen! (sorry, jag kunde inte låta bli) hahaha. Hoppas du får svar på din fråga.

• Redigerat 2022-02-05 21:53 av Chinesecrestedlover
Haren9
0

Jag tror inte det är ett måste på denna sajten, men det hjälper andra att sätta etiketter

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

zickan
0

Jag som startade sidan är inte här så ofta. Kollar bara in ibland då det varit stendött under lång tid. Varit totalt ointresse från folk att hjälpa till som Medarbetare att hålla i sidan och när facebook blev mer populärt började folk försvinna från iFokus. Denna sidan var knappt levande under ett par år.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Elina07]
0

#3: vad händer om en sajt blir stendöd? Försvinner den?

zickan
0

#4: Nej inte helt. Allt kommer finnas kvar på iFokus system så man kan dra igång sidan igen efter den legat inaktiv under längre period. Den försvinner däremot ifrån listan med alla sidor som finns. Alla inaktiva iFokus sidor kan man ansöka om att adoptera och bli ny Sajtvärd på för att försöka göra den mer aktiv och få tillbaka den igen. Då tar man över allt som finns på sidan. Men måste respektera att artiklar får inte ändras utan tillstånd av skaparen, bilder man inte äger får inte delas runt utan tillstånd av skaparen mm. Så det är lite att tänka på att ta över en sidan. Men resten får man ändra som man vill.

Samling listan man oftast hittar längst ner på iFokus sidorna. Har även för mig att den försvinner från att kunna sökas upp så man behöver veta vad sidan exakt hette för att hitta den igen.
Finns väldigt många inaktiva iFokus sidor. Det var ett högre tryck på när iFokus kom och jag skapade denna sidan som papegojor.ifokus.se. Den sidan är numer inaktiv. Jag ville då ha fåglar iFokus men när allt var nytt fick man inte ha samlingsnamn. Var tvungen komma på nått som inriktade sig mer på en viss del. Så när fåglar iFokus blev nekat fick det bli papegojor iFokus. Numer är det irriterande att de inte tillät sidor från början som fåglar då de det blev så brett och nu i efterhand lämnat flertal döda sidor istället. Hade varit smartare gått ihop med andra sidor och inte haft så olika inriktningar. Hade denna sida kanske varit mer aktiv. Men då fick exotiskadjur inte ha lantdjur, chinchillor och namnet jag ville ha från början nekades för det innefattade fler arter än vi har här idag. Så jag fick nöja mig med exotiska djur.
Istället blev det för snävt och för inriktat så sidan dog fort ut.

zickan
0

Jag vet inte hur aktuell just denna listan är. Men dessa sajter var inaktiva eller med Sajtvärd som gått upp i rök. Även om Sajtvärd inte är online på väldigt lång tid så kan sidan ges över på någon annan. Men listan är gammal så några sidor kanske redan är adopterade.

https://anslagstavlan.ifokus.se/discussion/1481935/sajter-som-behover-ny-vard!

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
zickan
0

Är just denna sida något du intresserar dig för så får du mer än gärna testa på att va Medarbetare här inne. Köra på lite och testa runt. Kommer du in i hur iFokus fungerar, känner lusten ta över ansvaret och kan få igång sidan till aktiv igen. Så kan jag tänka mig ge över Sajtvärd delen helt till ny person.