Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: off-topic
Läst 1059 ggr
mikeiko
0

UPPHITTAD SKÖLDPADDA 22/5'14

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pappa hittade idag 22/5'14 en ca fotbollsstor sköldpadda vid en insjö i Huddinge/Stockholm. Han kan ingenting om dem men tog hem stackaren och hoppas nu på att eventuell ägare eller ett omplacerings- eller nytt hem kan höra av sig. 

Vi har ingen aning om hur sköldpaddan mår eller hur länge den har bott vid sjön eller om den har rymt från någon, men pappa kommer inte kunna ta hand om den och har ingen kunskap om sköldpaddor. 

Kontakta mig här på iFokus eller ring min pappa på 0705567555.

VildaVittra
0

Det ser ut att vara en vattenlevande sköldis på bilden (och då förmodligen dumpad), kan du ta en bättre så den går att artbestämma?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zickan
0

Ser ut som en gulöradvattensköldis. Testa att skriva på repti.net efter hjälp eller kanske skansen.
Tyvärr rätt vanligt att folk inte kan få dom sålda och dumpar ute. Säljs ofta som små och söta på zoo men växer sig stora rätt fort.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
0

Skansen tar inte emot.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zickan
0

#3 nej det lär nog inte nån göra tyvärr. Men de bör kunna ge råd om vad man skall göra, vad för art som ge lite råd.

mikeiko
0

#1 Det är min pappa som tagit bilden och har sköldpaddan. Han tog bara den här bilden, får fråga om han kan fler och skicka. (Om det verkligen behövs.)

mikeiko
0

#2 Har skrivit där också, ville få så bred spridning som möjligt :)

VildaVittra
0

#5 Vissa arter är mer attraktiva än andra, så ur hemhittarperspektiv är artbestämning ganska bra. Ta en bild på bukskölden (undersidan) och sidan av huvudet.

Det är en pojke i alla fall. 

Men det är svårt att hitta nya hem till de flesta vattensköldisarna. Det är mycket lättare att lära sig att ta hand om den själv istället.

mikeiko
0

Pappa hälsar att stackarn vandrat vidare till de sälla markerna :(

mikeiko
0

Tråden kan stängas.

zickan
0

❤️ stackars plutten.

Inlägget är låst för nya kommentarer