*Sålda* förlåt Zickan.. men:

Hahaha… Du är störd Ante 😈
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Dom är så lustiga och fina!
Sajtvärd på Djurparker.ifokus
- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i Sverige
ååhh såna ska jag skaffa någon gång!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Vad för burar kan dom ha? Kan de till ex bo i en chinchillabur?

våra har rätt så stora utrymmen, men innan så hade vi dem i 2 m * 1 m och då hade de tillgång att få komma ut och springa i huset..
Dessa djur blir lätt jätte tama och tillgivna, och hoppar gärna upp på en när man sitter på golvet hos dem.. *ler*
kan bara säga att dessa djur är nog de roligaste och mest udda som vi har haft..
Ååh, så fruktansvärt söta! 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Nån gång i livet säger jag bara :)
haha, vilket underligt utseende ;)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

"guds bakfylla".. *ler* även han hade dåliga dagar.. men jisses va underbara djur!!!
Svårt o få dom sålda för… 2000 spänn..
Tror jag inte. Tror inte heller Ante har så jätte brottom. Kommer säsongen igång så kommer de nog ha hem. Tycker priset är rätt billigt ändå för ett par.
Att sälja dom för 2000 spänn förhindrar också folk att impulsköpa. Jag återkommer efter sommaren och korsar mina fingrar för att de är kvar, men önskar dig självklart lycka till med försäljningen! :)
Hej Ante, vart kommer dina ifrån om jag får fråga?
Jag har intresserat mig för dessa länge men har insett att 99% av de som finns är vildfångade. De är inte listade, men ändå. Mindre kul att ha vildfångat.
MvH Tsunamis

#14 *ler*
va bra att du är beläst på dessa djur, men 99% är en hög överdrift!!!
Vi importerar nytt blod till våra djur ifrån en uppfödare ifrån Holland, vilket har en erfarenhet utav dessa och andra exotiska djur sedan 40 år tillbaka. Själv så har jag haft både jaculus O och JJ i flera år, 16 år och lyckats med att få ungar på dem ofta..
JO är nog den roligaste utav dessa Jerboer, kan starkt rekomendera dessa. Tyvärr så har vi inga kvar för försäljning, men till hösten så har vi förhoppningsvis ungar igen..
det finns flera nu i sverige som har dessa som husdjur…
Så dessa har alltså hem?
#15 Kul att höra att de kommer från kunnig uppfödare!
Javisst är 99% en överdrift men inte så värst långt ifrån vad det till synes ser ut som. Visst får de bara 2-3 ungar utöver redan väldigt knepiga att få ungar efter? Och efterfrågan är så enorm på dem så ingen säljare på diverse mässor i europa brukar kunna svara på rak arm var de kommer ifrån.
MvH Tsunamis

#16 jepps, denna tråd kan försvinna.. *ler*
#17 vi har bara lyckats att få trillingar en gång, annars 1-2 st…
Vi européer kan nog säga med stolthet att vi har en bra uppfödning på våra djur och dess hållning..