gås i lägenhet
hej undrar om man kan ha gås som sällskapsdjur i en lägenhet och om dom kan bli rumsrena?och om det är laglit?
Känns inte så bra för värken djuret eller dig…. Ingen bra ide.
Bor du i villa så bör du ha en grupp ute och en damm som dem kan simma runt i och gräs de kan pilla med.
Hmm känns som att du är en utav många som tittat på FRIENDS en aning för mycket?;) hihi
nej vet inte ens vad friends är
Nej jag tror gås tillhör lantdjur. Och med det får man ej ha dom hur som i lägenhet. Sedan är det lite på var man bor i sin lägenhet och reglerna i länet.
Samt det att de låter, skräpar ned osv så man bör inte ha känsliga grannar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jordbruksverkets hemsida är lite lullig. Står inte direkt upp och ned att man inte får ha gäss i lägenhet. Inte vad jag kan hitta iaf. Men de kräver mycket.
http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/fjaderfan/mattforstallbyggnaderochburar/kalkonerankorochgass.4.67e843d911ff9f551db80002527.html
Sedan kikade jag på reglerna för min stad. Och där tillkommer lite regler. Jag har skaffat tillstånd för min orm. Det gick väldigt lätt och var gratis. Kan va det samma för andra djur bara man har bra boende för dom. http://www.vasteras.se/bobygga/djuriboendemiljo/Sidor/Hundochkattagaresansvar.aspx
kan dom pott tränas bli rumsrena då?
#6 det vet jag inte. kan inget om gäss tyvärr.
Ts trollar bara.. Han har varit inne på iller.ifokus och gjort samma sak.
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
#8 Sett det. Men behöver inte sjunka till ts nivå som denne troligen vill.
Menade att man lika gärna kan låsa tråden nu direkt :)
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.