Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettpungdjur-råttdjur
Läst 2708 ggr
madelene89
0

Sugar Gliders

Jag har 3 sugargliders, de är inte helt mina, de bor på ett gymnasium där jag jobbar men jag är den som ta hand om dem. Jag behöver hjälp att hitta föda till dem. Det är svårt för oss som skola att köpa från vilken webbshop som helst då vi inte bara kan slänga ut pengar hur som helst.

Någon som vet vart jag kan få tag på Akacia pulver, eukalyptus och/eller pellets för sugar gliders. Akacia pulvret är det viktigaste.

Resten av kosten har jag fått ihop ganska bra tycker jag men akacia åt de innan de kom hit och jag vet att det är en viktig del av deras kost.

Jättetacksam för hjälp/svar 🙂

Ypsilon1
0

hej! jag brukade köpa akacia pulver från exoticnutrition.com (i USA). man blandar det med frukt juice eller vatten för att skapa akacia gummi och en stor påse räcker hur länge som helst. 

de säljer också några pellets (ink. med eucalyptus, fast deras Premium pellets är bäst tycker jag, eftersom de innehåller minst soja). 

Men bäst från exotic nutrition (istället för pellets) är en blandning på burk som heter Insect Eater Diet, som innehåller animalisk protein (i form av kyckling, insekter, blod), men också frukter med högt kalciuminnehåll såsom papaya.

Jag brukade köpa också bipollen från exotic nutrition, de har akacia pulver (från acacia mearnsii som är en australisk art).

Ypsilon1
0

LE: har även hittat pulver från Acacia Senegal på amazon.co.uk (http://www.amazon.co.uk/Acacia-Senegal-Tummy-Fibre-Organic/dp/B0002ON8DU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1385792667&sr=8-1&keywords=acacia+powder). med frakt blir det c:a 25 pund (260-270 kr.) för c:a 460 g pulver.

madelene89
0

Tack så mycket för era svar. Va brukar ni ge era sugar gliders för annan mat. Jag gör en proteinblandning på kyckling, frukt, hårdkokt ägg, keso eller yoghurt, vitaminpulver, kalkpulver och vatten. Fryser in i formar så att jag har små färdiga kuber sen. De får även kattmat med låg fetthalt. Något ere sugar gliders är extra förtjusta i?

madelene89
0

Hej igen. Jag försöker göra en beställning på exotic nutrition men ja lyckas inte få igenom betalningen. Hur betalar ni när ni handlar där. Jag försöker betala med paypal (betala direkt) men de funkar inte hela vägen känns det som.. ja trycker på fortsätt då kommer jag tillbara till exoticnutrition och så står det där att jag måste slutföra betalningen. fattar inget? Hjälp?

Ypsilon1
0

Jag tror att man ska välja Payment method först efter man fyller i addressuppgifter och väljer Shipment Method (Air Mail / Outside U.S.) och Canada) så att de kan räkna frakten. Sen väljer man Paypal.

Jag brukade betala med kort, men även då, av någon konstig anledning fick jag välja igen Shipment method, och sen trycka på "Send". Om det inte hjälper, skriv till dem, man brukar få snabbt svar (om de är vakna, självklart :))

Paketet får man sen med dörrleverans, det brukar ta mellan 6-10 dagar och man kan spåra beställningen hela vägen, från USA till Sverige.

madelene89
0

Jag lyckades få iväg beställningen till slut. Vet inge vad som gick snett första gången men andra gången gick det utmärkt. Tack så mycket!

graleh
0

Jag köper mitt på eBay från en zoobutik från UK (http://www.ebay.co.uk/usr/park-pets?_trksid=p3984.m1439.l2754). Det finns jättemkt på eBay.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!