Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2862 ggr
ajanki
4

(S) Sebramöss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några sebramöss till salu, både honor och hanar.

Dom är trevliga och ganska hanterbara:)

Jag bor utanför Vårgårda.

Tyvärr är hon lite dammig på bilden:)

Lexiia
1

men så söta, är dom som vanliga möss eller nån speciell ras? blev sjukr intresserad av dessa!

Har haft råttor å gerbiler innan så lite smådjursvana har jag.

Så om du vill får du gärna berätta mer om dessa, va som krävs osv!

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

ajanki
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, så kul att du tycker hon är söt:)

Ja, det är en egen art. dom heter sebramus kallas också för gräsmus. och är en mus med ursprung från Afrika.

Dom blir inte riktigt lika tama som en tammus men dessa som jag har går att hantera och dom är väldigt snälla att hålla på med. 

Här är en jättebra artikel om dom, där finns allt man behöver veta innan man skaffar sig en sebramus🙂

Lexiia
1

Å va spännande, har aldrig hört talas om dessa å blev riktigt nyfiken på dom, saknar smådjuren då ja födde upp råttor ett tag. 

Tack för länken, har du fler kullar planerade då de krävs en del arbete innan ja köper av dig då du va nära, jag bor utanför skara.

Har en ganska så stor bur som ja hade råtter i men är en fågelbur med ca 1 cm mellan gallren, är det för stort eller funkar det? Jag hade råttungar i denna bur sen födseln utan dom rymde men råttorna är ju lite större än möss.

ajanki
1

Ja, jag har bebisar lite då och då, så det kommer säkert finnas till dig när du kan:)

Jag rekommenderar inte gallerbur till sebramöss då dom har väldigt känsliga ben, terrarium, akvarium eller plastbur är det bästa för dom.

Lexiia
1

Såg det nu, attans. Blir lite trångt med det, får se va ja hinner hitta :)

Men dessa va ju riktigt söta så jag MÅSTE ha! hur funkar det? Ska de vara två eller fler? Va lite rörig artikel så ja fick inte riktigt klar om de funkar med tex två honor.

ajanki
1

Vad kul att du fastnade för dom så!

Det är flockdjur så fler än en måste dom vara:)

Lexiia
1

Va bra att det e minst två som gäller, då e det klart i alla fall. Nu börjar bara det svåra, att övertala sambon som hatar gnagare

ajanki
2

Lycka till med övertalningen:)

Lexiia
1

Tack, det lär behövas!

ajanki
1

Det finns fortfarande några sebramöss kvar till salu :)

Lexiia
0

Jag lyckades inte övertala sambon 😭

ajanki
0