GP-råtta sökes!
Tjena mittbena! Finns det någon där ute i de mörka svenska skogarna som har en kull med Gambiska jättekindpåsråttor? :) Hör av er!

jag tror inte det finns någon uppfödare kvar av GP råttor i sverige längre, tyvärr.
nej det finns inge uppfödare kvar. vi som födde upp lade ned pga djur som avled och inte gick vidare. men även pga oseriösa köpare som inte var beredda på vad de gav sig in på. Även om man var påläst är gp råttorna inte en lätt match och nästan alla hade dom på för litet utrymme.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Haha, guuud vad stora dom är! Visste inte vad en Gambisk jättekindpåsråtta så jag googlade och WOW.
Dom ser ju jätte skojsiga ut. 😃
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
Vad de ser och vad de är, är två olika saker tyvärr. De kräver massor och ett bett är ofta en tripp till lassis.
Wow, det där lät ganska negativt.
Jag menade ju inte att jag skulle skaffa en, jag tyckte bara att dom såg skojiga ut. 😛
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
Hittade en uppfödare! ;)
#6 Är det sant? Vart?
GP-råtta är verkligen drömhusdjuret för mig, skulle bli så himla glad om jag hittade en uppfödare..
Medarbetare på Social fobi iFokus
Gammal tråd jag vet men VART hitta du en uppfödare?
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
Finns det inte uppfödare i Danmark?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Ja uppfödare finns det gott om i tyskland nån få kvar i danmark. så utlandet om man skall ha. Kostar ca 500 att skaffa import tillstånd så det är inte så farligt.
Måste kolla upp detta, kan man få namn (länk till hemsidor) vart dessa finns?
På jordbruksverkets hemsida finns papper man kan beställa eller skriva ut. Sedan skicka till jordbruksverket och få det godkänt med import från annat land.
Har du facebook så sök på typ gambian pounched rat. gp rat och liknande. Vet att filstnager föder upp gp i tyskland. Dock mins jag aldrig på hur hon francheska stavar det uppfödarnamnet.
Å tack så mycket ❤️