Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: off-topic
Läst 827 ggr
linn8
0

Vilket djur skulle kunna passa?

Hej hej! Jag letar såsmått efter ett husdjur, men undrar om någon har något tips på ett djur som passar in på: +en stor lägenhet med mycket plats +4-6 timmar pyssel kan djuret få +djuret ska leva längre än 4 år +vi har landställe så djuret (om den har behov) kan få vara ute. Det kan den oxå få i stan om den skulle vilja. +behöver inte vara ett burdjur -ska klara att vara ensam 4-5 timmar då jag är i skolan -vi har hund så inget djur som lätt stressar upp sig över ljud -djuret får inte lukta för mycket •ett lite större djur än ex gerbil/råtta/degu •vi vill kunna ta med djuret ut på tomten •för i övrigt kommer djuret erbjudas bästa möjliga skötsel!:) Tacksam för svar!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Wand
2

Jag tycker att du/ni ska låta bli att skaffa ett djur, och när ni väl finner ett som hjärtat bankar för så skaffar ni det.

Det finns inga tips på djur som passar dig eller någon annan perfekt. Det du beskriver kan stämma in på kanin såväl som en get. Allt beror helt på vad du själv vill ha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

zickan
0

Iller(kan tas med ut året runt)
Igelkott 
Nån ekorre art
Tenrec
Jerboa (osäker på livsåldern)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

linn8
0

#1 okej tack, tänkte mest för framtiden+nyfiken*

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
0

#2 iller har jag funderat på=) tenrec? Haha måste googla;)

zickan
0

iller kan man ha ute året runt på promenad. väldigt kul. men kom på nu i efterhand att de kan lukta rätt mycket. bör hållas kemkastrerade eller kastreras så slipper man mycket lukt. och som med katt måste mn tömma lådorna och hålla rent.

linn8
0

#5 vad bra att dom går på låda=) tack

zickan
0

#6 peppar peppar… alla mina har varit väldigt duktiga på lådan. men det kan inte garanteras tyvärr. kan också bara säga att de är 99% rumsrena. men finns iller iFokus. massa artiklar och sånt där inne. 

men det är ende djuret jag kan komma på nu som kan va va med ute året runt även om det inte skulle bo ute hela tiden.