Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1801 ggr
choiicho
0

Bordsskick

Jag brukar ge mina trädgårdssjusovare ett halvt rått ägg (i äggskal) lite då och då. Och just som jag sitter här och nu håller en av dem på att hugga in på delikatess tallriken jag gjort åt dem. Hon är helt galen i ägg så hon rycker åt sig hela ägghalvan som välter över huvudet på henne. Sedan släpar hon den till precis utanför boet där hon massakerar hela äggskalet i småbitar och sörplar i sig äggulan (det som finns kvar efter allt krångligt släpande) sedan tar hon med sig en större bit äggskal in i boet. 

Jätte gulligt beteende. 

Hur äter era djur ägg? Eller finns det andra saker era djur brukar äta på lustiga sätt?

Ypsilon1
0

haha, verkligen söt, du måste filma det någon gång. det vore roligt att titta på.

roligt var det när suggisarna åt maskar, maskskålen brukade få en tätt sugar glider krona :) spännande och full fart var också när de brukade få kalkonhals - sugar glider metoden att rensa allt kött från ben. dagen efter såg alla ben ut som små koraller :)

choiicho
0

Ja jag får göra det. 😃

HAha va gulligt! Oj va häftigt. Använder dom händerna/tassarna mycket för att pilla bort köttet eller gnager dem?

RobinF
0

Tänk på att absolut inte ge äggvitan. Rå äggvita innehåller avidin som bryter ner B-vitamin och påverkar i det långa loppet deras hälsa, hud och pälskvalité

That's a cat...Not a horse.

choiicho
0

Jo har läst många olika versioner om hela ägg grejen. Men jag gör så att jag tar bort så mycket som möjligt. Men ser det inte som ett problem om det sitter lite kvar. (Men att så mycket som möjligt är borta.) 

Nu vill jag höra mer bordsskick! :D

RobinF
0

#4 Jättebra :)

ang. bordskick, min iller har inget alls, när hon får kycklingvingar vet man aldrig vart den hamnar, har hittat den i filten, under kudden, i toalådan och i byrålådan :P

That's a cat...Not a horse.

choiicho
0

Nej men gud så lustigt. XD

Ypsilon1
0

#2 det är faktiskt mer de långa, smala tungorna :)

[[tjattehonung]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina marsvin har riktigt bra bordskick!😃Fast de brukar äta ur en skål på marken.

choiicho
0

#7. Oj haha coolt! :D

#8. Hahah! va underbart söta! Vilka duktiga marsvin du har! 😃

[[tjattehonung]]
0

#9 Tack,fast tyvärr är de inte så artiga..idag drog Edgar (den vita) iväg med matskålen så. att den andra inte fick nåt.