(K) A.achatina
Söker efter 2-3st achatina, vuxna eller bebisar spelar ingen roll, inom sthlmsområdet, bor söder om stan
That's a cat...Not a horse.
Jag och mitt ex hade flera stycken, du hade säkert kunnat få några. Vet inte vad hon har gjort med dem nu. Du kan alltid ringa och fråga på akvarielagret, vet att de har massa bebisar och vuxna!
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
är det a.achatina? köpte 2st från dom för snart 2 månader sen, tycker att dom har växt väldigt fort , från mindre än en 50öring till en femkrona
Det ser ut som en Achatina fulica, den allra vanligaste arten i fångenskap. Mycket bra för nybörjare :)
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Gissade på de med, men vill ha lite olika arter till min djursamling :P och A. achatina skulle vara pricken över i:et, antingen de eller en leguan o.O
Hehe, jag e utbildad djurvårdare så jag vet deras krav :)
Har tagit hand om 6 gröna leguaner samtidigt :) blev 3 "pizzatallrikar" med frukt å grönt varje morgon :)
De va under 6 veckor bara :) som tur e va dom inte hemma hos mig haha :) dock har jag ett rum på ca 5x6m som agerar illerrum, skulle utan större problem göra om det till ett leguanrum :)
Har tänkt massor på de faktiskt, plastgolv just nu eftersom hårbollarna ibland missar, så om man antingen har typ pressenning på golvet å täcker med täckbark, skulle sällan behöva bytas, bara plocka bort skiten å fylla på, sen fästa lite rep å klättergrejer å väggarna å ha en solplats, tada :)
Lutar mer åt snäckorna just nu haha :) men i framtiden då jäklar ska jag ha en :) hur va det, villa,fru,barn,volvo och leguan? vanliga svenssonlivet :)
putt, ingen :(?