Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1054 ggr
RobinF
0

(K) A.achatina

Söker efter 2-3st achatina, vuxna eller bebisar spelar ingen roll, inom sthlmsområdet, bor söder om stan

That's a cat...Not a horse.

Parvel
0

Jag och mitt ex hade flera stycken, du hade säkert kunnat få några. Vet inte vad hon har gjort med dem nu. Du kan alltid ringa och fråga på akvarielagret, vet att de har massa bebisar och vuxna!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

RobinF
0

är det a.achatina? köpte 2st från dom för snart 2 månader sen, tycker att dom har växt väldigt fort , från mindre än en 50öring till en femkrona

Smilla W
0

Har du någon bild på de du redan har? Vilken art blev du sagd att det var?

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

RobinF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev så glad att jag faktiskt glömde fråga

Smilla W
0

Det ser ut som en Achatina fulica, den allra vanligaste arten i fångenskap. Mycket bra för nybörjare :)

MVH, Smilla

RobinF
0

Gissade på de med, men vill ha lite olika arter till min djursamling :P och A. achatina skulle vara pricken över i:et, antingen de eller en leguan o.O

Smilla W
0

Då skulle jag säga A. achatina. Grön leguan 8Om det är den du tänker på) Kräver stor nogrannhet i skötsel och utfodring, dessutom kräver de stora ytor. Jag tycker nog själv att det vore enklare med lite snäckor :)

MVH, Smilla

RobinF
0

Hehe, jag e utbildad djurvårdare så jag vet deras krav :)

Smilla W
0

jodå, men teorin är en sak, att göra det varje dag i praktiken en annan. men har man intresse och tid så går det mesta :)

MVH, Smilla

RobinF
0

Har tagit hand om 6 gröna leguaner samtidigt :) blev 3 "pizzatallrikar" med frukt å grönt varje morgon :)

Smilla W
0

Ja det må jag säga är ett stort utfodringsjobb! Hade du alla hemma då? Rätt intressant upplevelse i alla fall :)

MVH, Smilla

RobinF
0

De va under 6 veckor bara :) som tur e va dom inte hemma hos mig haha :) dock har jag ett rum på ca 5x6m som agerar illerrum, skulle utan större problem göra om det till ett leguanrum :)

Smilla W
0

Det hadr varit rätt fräckt med ett helt rum inrett som terrarium!

MVH, Smilla

RobinF
0

Har tänkt massor på de faktiskt, plastgolv just nu eftersom hårbollarna ibland missar, så om man antingen har typ pressenning på golvet å täcker med täckbark, skulle sällan behöva bytas, bara plocka bort skiten å fylla på, sen fästa lite rep å klättergrejer å väggarna å ha en solplats, tada :)

Smilla W
0

Låter som en kul ide, berätta hur det blir när du bestämmt dig :)

MVH, Smilla

RobinF
1

Lutar mer åt snäckorna just nu haha :) men i framtiden då jäklar ska jag ha en :) hur va det, villa,fru,barn,volvo och leguan? vanliga svenssonlivet :)

Smilla W
0

Haha, bra med lite framtidsplanering! Lycka till med att hitta snäckor, de är en rätt vanlig art så det skanog gå bra :)

MVH, Smilla

RobinF
0

putt, ingen :(?