(K) djur via posten
Hej! Sugen på något nytt djur nu (: Jag är Sandra och är 19 år. Jag har alltid varit intresserad av djur, kanske hörs på namnet? (: I med att jag inte har så mycket tid och tycker att det bästa vore om du kunde skicka djuret/djuren via posten. Både jag och min "kompis" söker sådana djur som kan skickas via posten. Så här har du chansen att sälja flera i din "kull" Jag har typ ingen aning om vilka djur som går att skicka med posten, men hör av dig här och om jag är intresserad så pga :D Snabbt svar!
Får jag bara fråga: Är det inget specifikt djur du vill ha, utan bara sådant som går att skicka på posten?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Under denna tid på året så är det rätt så för kallt för att skicka via posten.
#2 har inte brott, djuret kan skickas nästa år när värmen kommer #1 ja, vill "testa något nytt" djur
Jag har ett djur.
Jag tog över ansvaret då den förre ägaren blev sjuk.
Jag vill inte låta negativ, men jag valde inte djuret, det blev liksom att djuret valde mig.
Det finns många djur som behöver nya ägare (hanterare).
Jag skulle inte kunna peka ut i någon (typ) katalog vilket djur jag ville ha, och sedan köpa det. (Missförstå mig rätt.) 🙂
#3 Så allt från Arachnider till räkor går bra?
#5 hehe japp (:
För att vara petig så är det inte särskilt många djurarter som går att skicka med "posten". Det är egentligen bara insekter och Arachnider. Du skulle ju kunna ha kackerlackor, inte allt för svårskötta. (Dock får man vara noga så att de inte smiter!) Personligen tycker jag att man inte ska skaffa ett djur "bara för att". Det bästa är om du är speciellt intresserad av en kategori och kanske söker tips på trevliga arter inom den kategorin. Men det är väl min åsikt.
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Ja, men jag har haft, kackerlackor, insekter, snäckor och så. Så jag har erfarenheten (:
Jag såg en dokumentär där de hade någon slags tejp för att förhindra att syrsorna rymde. Syrsorna var tänkta som människomat.
Aha
Finns en del kackerlacksarter som inte kan klättra. Annars är det bara att stryka vaselin på kanten så tar de sig ingenstans.
Har tyvärr inga djur att sälja just nu som skickas.
#12 Okej, svaret var ägnat rent allmänt och till viss del #9. Så reflekterade inte över att det inte talats om klättrande. :)
Du säger att du inte har tid, då låter det som att du inte kan ha till med djuret
#15 Fast en Arachnid eller snäcka behöver knappast tid i den bemärkelsen.
#16, Djuren i sig kräver inte så mycket skötsel för att må bra. Det är mest skötseln av terrariet/akvariet so tar tid. Eftersom reptiler, insekter, archnider och snäckor är "titt-djur" så tycker i alla fall jag att det ska se snyggt ut, annars känner jag att det hela tappat poängen lite. Så det är själva utseendestandarn som tar tid. Men det är ju givetvis en fråga om åsikt :)
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
#17 Jo, självklart. Men man kanske inte behöver ge dem samma tid som exempelvis marsvin. Så det är nog, som du säger, mycket ett fråga om åsikt! ^^