Ditt djur
Hej! Här är tråden för just ditt djur! Berätta lite om ditt djur, namn, ålder mm. *spännande* Kör igång! (:
Mitt djur som ligger närmst om hjärtat är nog min första orm, som dessutom är den enda jag döpt.
Dagmar heter hon, och jag döpte henne till det då jag fick henne nån dag efter stormen Dagmar härjade över Sverige. Jag hade velat haft orm sen mååånga år tillbaka, men p.g.a min mors ormfobi så har jag ej fått tillåtelse först då, för ett par år sedan då.
Dagmar är en Tjursnok av arten Pituophis catenifer annectens, och är lite över 3år gammal. Hon är ca. 120cm lång, och har runt metern kvar att växa :)
Jag trodde att det va en hane, fram tills förra året, då jag köpte en till hona och en hane av samma art, och sen blev Dagmar med ägg. Fram tills dess så trodde jag de va en hane jag hade från början!
Så nu är hon mamma till 6st fina små barn, och snart är de dax för dvala igen så får se om de blir nå fler fina ägg till våren! :)
Så vacker!
Ja vist är hon! :) Min lilla pingla! Har haft många ormar sen dess, men har inte känslan av att jag "känner" någon annan av dom än henne. Det är på ett annat sett me hon liksom :)
Jag har inte så mycket av de exotiskadjuren kvar. Mindre boende och mer jobb :-(
Har däremot kvar min nästan första orm. Snokas krokas som innan kallades Lina. Blev döpt av barnen på systers jobb där han var ett par gånger på förskolan och visade upp sig.
Varit med på tv4 nyheterna med inslag om ormar som husdjur.
Han är nu ca 14år om jag inte mins fel, och bor själv i ett stort hörn terrarium. Amelistisk majsorm. Bilden är ifrån balkongen i somras där han gillar att sitta när det är varmt
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Så vacker! (:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har även några sjusovare kvar som söker hem. Men de har flyttat över till en bekant för tillfället då jag inte har riktigt plats för buren här. De är här ibland dock när han är bortrest.
Bilden är på en unge som föddes nu i somras och videoklippet är på en hane jag hade som tyvärr inte blev så gammal.
Hur stora blir sjusåvarna? Är ev, intresserad!
För att jag har lite tråkigt just nu på jobbet. Så kan jag ju fortsätta. Fast med de mer icke exotiskadjuren.
Här bor även den äldre blandis på 7 år och en bullterrier på 3 år. Ägnar mig mest till råttuppfödning som lilla x-it är bredvid hunden
Kika i artikeln om sjusovare. De jag har är afrikanska dvärgsjusovare.
Såg nu hur stora det blev. Vad söta de är! Säljer du några?
Ja alla 4 som är kvar skall bort, har inte plats för dom här. Både könen och flyttar bara tillsammans då de fungerar bra som grupp. Kan köra mer kontakt på pm :-) Inte bli mer off topic
sååå sööta! Helt underbara!!
Jo det blir dem. Därför får dem ett 1700l akvarium. 🙂
underbara djur! Allihopa!!
Ni som skriver här är hjärtligt välkomna med en bild i månadens fototävling!
Gerbiler är väl inte särskilt exotiskt, men det är dom djuren jag har så presenterar dom ändå. 🙂
Det är i alla fall två hanar, Cola (agouti, ljusbrun) och Milo (black), dom är båda lite över ett år.
Dom har väldigt olika personligheter. Cola är jättebusig och smått galen, medan Milo är mycket lugnare och en liten gottegris. Det dom har gemensamt är väl att båda älskar att bada sandbad, gräva och gnaga på kartong.😃