Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 852 ggr
Tallullah
2013-06-22 12:15
1

Pygmemøss

Nu har jag fått hem mina små pygissar. En hane och en hona med en unge. Vilka underbara små liv! Jag satt länge och tittade på dom igår kväll hur dom klättrade runt på grenar och tog før sig av maten. La inn några mjølmaskar åt dom och dom førsvann direkt. Jag har fått veta att man kan ge dom lite frukt..druer och apelsin till ex. Jag undrar om det går att prova med lite våtarv med? Och maskros blad? Sen kommer jag køpa en värmmatta idag och sätta på sidan av terrariet. Dom har ca 24grader där nu,men jag är orolig før att dom inte har det värmt nog ändå. Dom är ju lite känsliga. Det får inte bli før varmt hellre førstås så det får jag ju kontollera. Men tror det blir bra om temperaturen kommer uppåt 28-30grader. Vad tror ni om det?

Sen undrar jag hur ofta man måste städa? Dom luktar ju nästan inget och man behøver vel knappast städa så ofta? Om nån har lite erfarenhet med dessa små møss,är jag jättetacksam før lite råd och åsiktar då dessa små varelser är helt nya før mig och jag vill ju givitvis dom ska ha det bra och trivas.