Mollusker

Afrikanska jättesnäckor bortskänkes!

2019-05-06 19:40 #0 av: Zebrasara

Hej! Mina afrikanska jättesnäckor har fått jättemånga bebisar och jag skänker nu bort alla utom en. 

Jag kan varmt rekommendera dem som första husdjur, de är lättskötta och väldigt sociala! 

Vill du ha mer information, skicka PM! :) 

Snäckorna finns i Bromma i Stockholm. 

Anmäl
2019-05-06 23:20 #1 av: Petra96

Hej. Skickar du? ^^

Anmäl
2019-05-11 03:29 #2 av: Zebrasara

Hej Petra!
Nej jag skickar inte då det är olagligt att skicka levande djur med posten.

Anmäl
2019-05-11 10:06 #3 av: IdaSoren

#2 Det stämmer inte riktigt. Det finns föreskrifter som reglerar transport av ryggradsdjur, och eftersom Postnord inte uppfyller dessa krav får man normalt inte skicka ryggradsdjur med posten hur som helst. Däremot finns ingen lag som reglerar transport av evertebrater, vilket snäckor är.

Däremot tror jag att Postnord har egna regler som säger att de inte vill skicka djur, men de kontrollerar ju inte vad som finns i paketet så det är ju mer en fråga om att "bryta" Postnords regler men lagbrott är det inte tal om.

Om du har låtit en stor kull kläckas kommer det nog bli svårt att bli av med alla om du inte är villig att posta dem, kan nog bli svårt att hitta tillräckligt många köpare runt Brommaområdet. Har själv köpt snäckor som levererats i paket och det var inga problem Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.