Annons:
Etikettburar-bostad-byggen
Läst 1527 ggr
Ghostling
2019-02-04 18:40

Visa era voljärer

Jag vill se era voljärer/burar för era exotiska däggdjur. Hur och vad har ni gjort för berikning till era djur? Behöver inspiration :)

Annons:
Ghostling
2019-02-05 18:21
#1

Ingen?

Ghostling
2019-02-19 22:01
#2

Vill ingen visa?

Vaga
2019-04-27 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Heej jag har varit väldigt inaktiv. Men jag hade en egen byggd hemma bur, när jag köpte sugar glider som jag har nu fick jag med en jättebra bur. Lätt att städa och väldigt stor. det går att dela på den så det blir två delar med en metall platta emellan så Så denna har nu.

Alwyn
2019-06-05 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt hemmabygge. Varit himla smidig. 2,5 kvm samt 2,2 m hög.

zickan
2019-07-12 03:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tyvärr inte så mycket kvar av av djur längre. Dv tenrec går lösa på stora toan just nu sedan jag var tvungen utöka iller rummet när det blev en tjuvparning. Tyvärr måste jag fixa nån nytt stort till dom då deras hembygge har brunnit.  Blev av med allt i mitt förråd nu i veckan pga nån idiot. 

Hade dock tidigare en flexipet voljär till papegojorna. Kan rekommendera. Älskar dom och går att få i de flesta mått man önskar. Toppen till de flesta exotiska djur. Tyvärr inte billigaste.  Går bygga själv i aluminium rammar eller beställa delar från flexipet och bygga ihop själv. Dyraste är nätet som kostar mer ju större djur som skall klättra på det. Och dyrare om man vill ha nät som inte utsöndrar zink. 

Mitt nät va slitet på nått håll och behövde bytas. Var lite skav på papegoj fötter. Behövde även bygga om den lite med dörren på annan sida och nytt nät som kostar. Samt lat. Blev att ställa ner den i förrådet nyligen. Så den har med brunnit inne och kaputt nu.  Hittade sista bilden på den när vi höll på att montera ner. 

Köpte en beg papegoj 200 till dom som de har nu. Också en bur som ser riktigt bra ut till de arter som inte kommer mellan gallret och får hållas på upp till 2 kvm. Ende niten är höjden. men nog största buren man kan hitta som är färdig. Om man inte bygger själv eller special beställer. 
Tyvärr kunde jag inte hitta bild på den uppställd hos mig. Sitter på jobbet nu. 
Men denna. https://www.findings.se/sv/fagel-burar-sittstativ/148-kattlyckas-papegojbur-200-delbar.html#/fargkombination-rostfritt_stal_3_man_lev_tid

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: