Annons:
Etikettburar-bostad-byggen
Läst 1438 ggr
Whippet
2018-08-01 04:47

Vandrande pinne

Hej Har en fråga, och kan inte hitta svaret någonstans så I need your help, är det okej (och mår pinnen bra av det) att ha den i en stor skål, det var en del till en tidigare lampa, och den är väldigt stor, har inte mätt den men gjorde det för något år sedan och har för mig att den iaf var över 30 cm åt alla håll. Eller är det ett krav att de ska hållas i rektangulära terrairer o dylikt? Kan infoga en bild ifall det behövs senare. Tack på förhand 😇

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Maria
2018-08-01 06:09
#1

30 cm låter väldigt lite.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kakan87
2018-08-01 14:15
#2

Ett nätterrarium passar nog insekter lite bättre. Är ingen expert så jag rekommenderar dig att höra med djuraffären först av allt!

Whippet
2018-08-04 16:36
#3

Den är runt 40 cm åt alla håll, finns de något annat djur som man kan ha i den? Eller ska jag bara ta bort tanken av att göra något av skålen? Vet att jag möjligtvis kan ha räkor i den men vill nog inte riskera att fylla den med vatten ifall den skulle spricka eller något såntdär. #2 har inte några jätte bra djuraffärer runt om mig och litar inte riktigt på dem, därför jag hör av mig här istället :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Twix*
2018-08-19 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tyvärr finns inga lagar angående insekter och hur de ska hållas men jag skulle inte ha pinnar i denna glassfär du beskriver, jag har mina Indiska och Annam pinnar i ett Exo Terra 59x45x45 och det tycker jag är ett helt ok utrymme för några få pinnar. Dock är de längre än man tror, en imago Annam blir till en kroppslängd på 9,5 cm men lägger man då till de centimeter som blir när pinnen sträcker ut sig (inkl ben) är vi redan uppe i 18 cm och vid ömsning blir det inte många centimeter till övers.

Jag skulle satsa på att göra ett riktigt snyggt vivarium istället! Mossa, några succulenter och fina stenar så har du en början. Se bild för inspiration :) https://en.wikipedia.org/wiki/Vivarium

Upp till toppen
Annons: