Annons:
Etikettlänkar-tips
Läst 1079 ggr
Wilma.frågor
2018-07-08 13:04

Vilket djur passar mig?

Hej! Jag har börjat bli intresserad av exotiska djur! Skulle ni kunna ge mig seriösa tips om vilket djur som skulle passa mig? Här är en lista som jag trivs med! Inte ett för stort djur. Ett djur man kan hålla och trivs med det. Lever i bur/akvarium. Alltså inte fritt i lägenheten. Äter helst inte möss.

Annons:
Doglover1023
2018-08-03 00:54
#1

Jag kan säga att en underlat kan vara en bra djur. Dock kan den inge alltid sitta i en bur utan måste få komma ut på dagarna. Dessutom är underlaget flockdjur så det kan vara bra att ha 2 stycken. Dom är väldigt piga o glada. Dom är lite som en hund med vingar dock ;)

Doglover1023
2018-08-03 00:55
#2

Underlat*

VästkustSnäcka
2018-09-18 18:32
#3

Tror du får ge lite mer input på det. Fåglar t.ex kräver jättemycket aktivetet utanför buren, skitar ner jättemycket, låter öronbedövande högt och lever länge (hade min undulat i 14 år innan han tyvärr dog). 

Hur mycket tid och plats kan du ge djuret? Tänker spontant hamster eller någon annan mindre gnagare? Bor i bur/akvarie, äter en blandad kost (vi brukade ge våra dvs grönsaker, kött/kyckling, ibland ost.), nattaktiva så ganska mysigt o plocka ut en stund på kvällen och leka med. Bygga labyrinter, hinderbanor och sitta o titta på tv med typ.

Upp till toppen
Annons: