Annons:
Etikettdjur-lagen
Läst 1591 ggr
Mintie
3/25/18, 4:59 PM

Ekorrar utan bur

Jag vet att alla slags ekorrar kräver en rätt så stor bur, så jag undrar om det är okej att ha de fritt i ett rum. Eller är risken för stor att de skadar sig? Jag funderar på att skaffa något nytt djur och vill gärna ha något som klättrar hahah men har tyvärr inte möjligheten till att köpa eller bygga en stor voljär. Ni får gärna ge tips på andra djursorter som passar:)

Dunisarna: Chic, Twix, Mango, Mintie, Sparky, Phoenix o Boss

Annons:
tanglytails
3/25/18, 5:21 PM
#1

Jag hade varit rätt att dom hade skadat sig, svårt att säkra ett helt rum/hem tänker jag. Men kanske fungerar iofs. 

Illrar kan du ju ha lösa i rum/hem annars.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Mintie
3/25/18, 6:13 PM
#2

#1 Tänkte också att det kunde vara det:( Jag skulle jättegärna ha illrar, men tyvärr tror jag inte att det skulle vara så bra om illrarna kom ut till rummet där jag har undulater:/

Dunisarna: Chic, Twix, Mango, Mintie, Sparky, Phoenix o Boss

zickan
4/9/18, 3:06 PM
#3

#2 tyvärr samma sak med ekorrar. Många ekorrar äter protein. De kan ta små gnagare och ägg. Risken är att de även kan skada eller ev döda en undulat.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mintie
4/12/18, 7:07 PM
#4

#3 Tack, hade verkligen inte tänkt på att Ekorrar skulle kunna få tag på undulaterna! Men det är klart, ekorrar kan ju klättra så även om de är små skulle de kanske kunna få tag på dem. Men hursomhelst är jag mer inne på att skaffa råttor just nu och då tänker jag ha dem i en bur i ett annat rum iallafall och även om de lyckades ta sig ut till undulaterna så tror jag det blir svårt att få tag i dem. Hoppas och tror inte att råttorna skulle kunna komma ikapp en undulat, jag menar de flyger så fort de blir rädda. Rummet undulaterna är i är så stort så det finns mycket utrymme att flyga på.

Dunisarna: Chic, Twix, Mango, Mintie, Sparky, Phoenix o Boss

Upp till toppen
Annons: