Annons:
Etikettpungdjur-råttdjur
Läst 1589 ggr
Åkeeriksonjanson
12/20/17, 11:54 PM

Sugar Glider HJÄLP!

Vet nån var man kan köpa en sugar glider i Sverige?? Vore tacksam för hjälp! :)

Annons:
Tjeja
12/21/17, 12:43 AM
#1

Om du pluggar på ordentligt, söker och lär dig allt som finns att lära sig för att kunna ta bra hand om en SugarGlider kommer du också på vägen att hitta uppfödare ska du se. Plugga på! Sök och läs allt som finns att hitta om dessa fina djur. ❤️👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Åkeeriksonjanson
12/21/17, 1:11 PM
#2

👍🏼 Vad jag vet så finns det en uppfödare i Nyköping. Men det finns även många i USA som man kan köpa av. Kan man lita på dem eller ska man köpa från Sverige??

Tjeja
12/22/17, 1:24 AM
#3

Ingen aning om de amerikanska uppfödarna men kan tänka mig att det innebär massor med papper, krångelregler och karantänkrav mm, för att inte tala om vaccinationer och dyra kostnader gör att få importera från dem. Det kan ju vara bökigt nog med vänliga djur som katter o hundar. Sugarglider är ju betydligt mer sällsynta och exotiska djur. Om man ens får det alls. Som nybörjare hade jag satsat på att lära känna någon svensk uppfödare först istället och se om man kan få komma på besök hos dem för att få lära sig mer om djuret först. Uppfödaren i sin tur kan ha kontakter för att hitta någon närmare dig som har en och som du kanske kan få hälsa på för att se och lära dig mer om djuren av. :-) Lycka till! De är fantastiskt söta och fina (men har speciella behov för att må bra).

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

zickan
12/22/17, 8:03 AM
#4

Kolla exotiska djur gruppen på fb

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Awesomeness1993]
2/14/18, 6:38 PM
#5

Har 2 st killar att sälja om du är intresserad.

Upp till toppen
Annons: