Annons:
Etikettgambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 2726 ggr
Kalli
2016-10-06 20:59

GP-råttor.

Finns det några som har dem länge? Eller det finns det säkert men minns att det fanns ganska många ett tag när de började bli populära, nu har jag nog inte hört talas om en på flera år. Är inte alls ute efter att skaffa en själv, nöjer mig med mina små råttor men blev nyfiken.

Annons:
Alwyn
2016-10-07 21:23
#1

Sök på tidigare trådar, det finns många om GP :)

Kalli
2016-10-07 23:26
#2

#1: Det finns många gamla trådar men det svarar väl inte på min fråga?

Alwyn
2016-10-08 08:44
#3

Det finns nya trådar också, samt gamla som folk nyligen har skrivit i.

Kalli
2016-10-08 10:09
#4

Ok, hittade bara en enda där svaret var ett år gammalt men tystnaden är väl ett svar i sig. Någon kan slänga tråden.

zickan
2016-10-08 22:05
#5

Jag vet ingen som i dagsläget har nån levande gp kvar i Sverige. Troligen på grund av att de som födde upp har lagt ner. Danskarna har minskat ner också. Så det är svårare få tag på. 
Blivit bättre koll på vad de kräver för bo yta vilket många inte klarar av att ge. Och många av det intresserade folket har fått boende situationen ändrad, skaffat småbarn osv. Intresset för många arter tycker jag har svalnat sista åren. Eller är det en svacka som med det mesta. 

Jag hade troligen fortsatt med gp om jag inte var tvungen att välja boende i stan pga jobb och därmed mindre yta. Jag vill ha gp igen. Men tänker vänta till den dagen jag får större boende igen. När man inte har grannar som kan störas för mycket av deras natt aktiviteter. 
Och när jag bara har en eller ingen hund igen. Roliga med gp blir om man har mycket tid för dom. Skaffat en till hund sedan jag inte längre hade gp kvar i livet. Tror inte jag skulle orka eller hinna med att ha två hundar och gp råttor samtidigt. Men vad jag vill ha det igen. Saknar nått oerhört.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Virath
2017-09-27 16:17
#6

Jag är väldigt intresserad av en GP efter jag hade haft råttor. Tyvärr så somnade min sista råtta in nu för ca 2 veckor sedan pga ålder :(

Annons:
Virath
2017-09-28 15:49
#7

Finns det ngn uppfödare i Sverige ?

zickan
2017-09-29 07:49
#8

Finns ingen uppfödare och troligen ingen ägare kvar i sv just nu. Svåra att hålla pga rätt stor yta de kräver, mängden de förstör. Nattaktiva så inget för känsliga grannar. Inte lätta att få tama och ett bett från 2 kg djur med sylvassa tänder har gett många sydda bett hos div ägare. Även ingwn kunskap hos veterinärer. Många som fanns i sv avled pga sjukdomar antagligen monkeypox och av stress. Vet inte många som blev mer än 2-3 år gamla. Inte måbga som vågar chansa att betala 2-3000.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jonesponeshej
2017-10-17 13:58
#9

Jag kommer antagligen skaffa en eller flera inom 1-2 år, är het såld på GPs.. Äger ett tropikarium, och ytan är inte direkt några problem för mig, just nu försöker jag hitta fler fördelar än nackdelar ;)

Upp till toppen
Annons: