Annons:
Etikettannonser
Läst 1795 ggr
Alwyn
7/14/16, 8:32 PM

Sebramöss omplaceras!

Jag söker alltså efter "for ever homes" till Sebramössen Blunder och Valle. De är ca 8 månader gamla (kan bli över 4 år) och kastrerade. Skall bo en och en. De behöver komma till någon/några som gillar att skapa berikande miljöer till dem. Sebramöss är ganska otama av sig och kräver därför inte så mycket tid, bara de får tillskottsvärme och en stimulerande miljö. De luktar ingenting och är jättegulliga att titta på när de undersöker, klättrar, fixar och donar. Dagaktiva men mest aktiva runt 19-22. Hemmet är viktigare än priset! Finns i Knivsta. Pm för mer info.

Annons:
Lovet_
10/16/16, 8:31 PM
#1

Av vilken anledning ska de ej bo tillsammans? Man bör väl inte ha dem en och en?:)

Alwyn
10/16/16, 9:35 PM
#2

Det beror på att de slåss så fort de träffar andra. Jag har fött upp dem själv och haft dem i grupp men alla började slåss tillslut, trots gott om yta och berikning. En svår art att ha på så vis. Fick en bra förklaring till detta av en uppfödare i Tyskland nyligen, att de Sebramöss vi har ofta är hybrider mellan två olika arter varav en är mycket fientlig.

Lovet_
10/16/16, 10:40 PM
#3

Okej tråkigt, hade vart kul att kunna ha dom tillsammans…

Lovet_
10/16/16, 10:46 PM
#4

Vad har du tänkt för pris på en?:)

Alwyn
10/17/16, 5:13 PM
#5

För mig är det viktigt att köparen är ordentligt påläst, kunnig och seriös. Sen kan de inte bo för långt bort utan måste hämtas här. Är man intresserad skriver man till mig och övertygar mig om att man är rätt hem åt en Sebramus.

Upp till toppen
Annons: