Annons:
Etikettallmänt
Läst 1842 ggr
Nali
4/7/16, 9:42 AM

pippi's papegoja hotas att avlivas

Annons:
starhawk
4/7/16, 10:03 AM
#1

Jordbruksverket har ju "avlivat" djur förr, se bara hur det gick för Skansens elefanter, att dom var ute och sprang över hela Djurgården räknades inte. Rastgården var för liten enligt jordbruksverkets trångsynta byråkrater. Fler djur far nog illa beroende på jordbruksverkets paragrafryttare än av trånga utrymmen.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

UlrikaD
4/8/16, 7:05 AM
#2

Jag kan ingenting om fåglar så måste fråga. Stämmer det verkligen att dom ska ha en bur på 30 kvm? Har man ens så stora rum?

Hildgrim
4/10/16, 6:12 PM
#3

#2 Det är olika mått för privatpersoner och djurparker. På djurparket krävs det betydligt större ytor eftersom miljön är mer stressande med besökare och så, djuren måste kunna dra sig undan.

Minimimåttet för en privatperson ligger på 6,5 kvm.

UlrikaD
4/10/16, 7:30 PM
#4

Ok, tack för svaret :)

starhawk
4/11/16, 7:47 AM
#5

Vem har 6,5 kvm för sin papegoja? tror knappast nån, i bästa fall har dom en liten bur men sitter mestadels utanför och kan röra sig fritt i lägenheten. Papegojor är ganska sällskapliga så dom behöver knappast dra sig undan, kommer ihåg när vi hade städdag i skolan. Man gjorde så på den tiden, jagade ut skolungdom längs vägarna för att plocka skräp=billig arbetskraft, vi fick en glasspinne för besväret. Efteråt satt vi ett stort gäng ute på en gräsmatta och en kompis som bodde i närheten tog ut sin blågula ara, den var helt faschinerad och knallade runt bland eleverna och kluckade nöjt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Wellcraft
4/11/16, 10:05 PM
#6

Åh vad den skulle må bra av att bo i tropicariumet i min stad.
Har praktiserat där så jag vet hur bra dem har det. 
De två blågula arorna bor i en stor naturlig djungel, med bäckar, dammar, pinchéapor, paradisfåglar, massa växtlighet, sköldpaddor och fiskar mfl.
Som i en riktig djungel. Växtligheten går högt så de kan alltid gömma sig eller dra sig undan, men det har jag då aldrig sett dem göra.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Hildgrim
4/14/16, 7:54 PM
#7

#5 Alla seriösa personer har självklart MINST 6,5 kvm till sina stora aror, Man får tänka på att detta är rätt lite för så stora djur.

Och självklart behöver djur som bor på djurpark få valmöjligheten att dra sig undan besökare. Detta paret är ingen sådan möjlighet.

Upp till toppen
Annons: